اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمعیت هلال احمر سبزوار خبر داد

کیفی‌سازی دوره‌های آموزشی امداد و نجات در سبزوار

رئیس جمعیت هلال احمر سبزوار از کیفی و کمی‌سازی دوره‌های آموزشی امداد و نجات در این شهرستان خبر داد.

کیفی‌سازی دوره‌های آموزشی امداد و نجات در سبزوار

رضا شهرآبادی در حاشیه بازدید از پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای جمعیت هلال احمر سبزوار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: دوره‌های تخصصی امداد و نجات باید به صورت کیفی برگزار شود تا نیروها در این زمینه از توان کافی برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه نجاتگران هلال احمر در حوزه امداد‌رسانی پیش‌رو‌تر از نیروهای دیگر بوده‌اند تصریح کرد: جمعیت هلال احمر از بدو تأسیس خود سابقه درخشانی را در امر امدادرسانی در حوادث به نسبت سازمان‌های دیگر دارد.

این کارشناس امداد و سوانح با بیان اینکه هلال احمر سازمانی عام‌المنفعه و حضور در آن به صورت داوطلبانه است، یادآور شد: بزرگترین افتخار در این سازمان در دو نکته خلاصه می‌شود که یکی خدمت به مردم و دیگری خادمی زائران حضرت رضا (ع) است.

وی از استقرار یک دستگاه آمبولانس در محور نیشابور –سبزوار در پایگاه امداد و نجات زعفرانیه نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به حجم ترددها از این محور و نیاز‌سنجی صورت گرفته این اقدام صورت گرفته است.

شهرآبادی آموزش را از ارکان مهم در جمعیت هلال احمر دانست و گفت: نیرو و تجهیزات در جایی می‌تواند مفید واقع شود که آموزش و یادگیری نیز با آن همراه باشد ما براساس برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم به دنبال این هستیم که به لحاظ توان در اجرای عملیات‌های امداد و نجات بتوانیم به رتبه برتر استانی و کشوری دست یابیم.

این مسئول از تجهیز پایگاه‌های امداد و نجات این شهرستان به تجهیزات اسکان اضطراری خبر داد و یادآور شد: این تجهیزات براساس نیازسنجی صورت گرفته و نوع پست‌ها و پایگاه‌های امدادی صورت گرفته است.

وی با اشاره به شرایط جوی حاکم بر استان ادامه داد: در حال حاضر علاوه بر آماده‌باش 100درصدی پایگاه‌های امداد و نجات، تیم‌هایی نیز در قالب تیم‌های عملیاتی به صورت آماده‌باش در آمده‌اند تا در صورت بروز حادثه بلافاصله وارد عمل شوند.

 

رئیس جمعیت هلال احمر سبزوار در ادامه از وقوع بیش از چهار واژگونی در محورهای مواصلاتی این شهرستان خبر داد.

 

شهرآبادی ادامه داد: این حوادث در محور سبزوار – شاهرود و شاهرود –سبزوار رخ داده است.

وی با اشاره به حضور به موقع نیروهای این سازمان در این حوادث تصریح کرد: خوشبختانه حضور نیروهایی زبده و آموزش دیده در پایگاه‌های امداد و نجات ما باعث شده تا زمان رسیدن در حوادث به زیر میانگین کشوری برسد.

این مسئول افزود: حضور در حوادث براساس میانگین کشوری هشت دقیقه است که ما این زمان را به زیر شش دقیقه رسانده‌ایم.

رئیس جمعیت هلال احمر سبزوار با اشاره به این حوادث تصریح کرد: واژگونی نخست متعلق به سواری سمند در 35 کیلومتری محور شاهرود- سبزوار بود که چهار مصدوم برجای گذاشت.

وی بیان کرد: حادثه دوم مربوط به یک سواری پژو پارس در حدود 45 کیلومتری محور شاهرود- سبزوار واژگون شد که دو نفر مصدوم بر جای گذاشت.

شهرآبادی ادامه داد: واژگونی سوم مربوط  به یک دستگاه وانت بار بود که دو مصدوم برجای گذاشت.

این مسئول ابراز داشت: واژگونی چهارم متعلق به خودروی 405 بود که این حادثه نیز دو مصدوم برجای گذاشت.

شهرآبادی از اعزام همه این مصدومین به بیمارستان امداد سبزوار خبر داد و گفت: خوشبختانه این حوادث عوارض جانی نداشته است.

وی تصریح کرد: در راستای ایجاد امنیت در محورها نیز به پایگاه‌ها ابلاغ شده تا گردان خودروی آمبولانس‌ها روشن باشد و یک نیرو به صورت آماده در آن حضور داشته باشد.

این کارشناس امداد و سوانح کشور از هموطنان خواست تا نسبت به اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی احترام بگذارند و آنها را رعایت کنند و از حضور و اجتماع در زمان حوادث بپرهیزند.

انتهای پیام/2202/ل40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول