اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر خانه کارگر قم:

کارگران در تحقق اقتصاد مقاومتی پیشگام بودند

دبیر خانه کارگر قم با اشاره به تصویب مزد سال آینده ۱۰ درصد کمتر از نرخ رسمی تورم گفت: کارگران نخستین کسانی بودند که بحث اقتصاد مقاومتی را رعایت کرده و به آن عمل می‌کنند.

کارگران در تحقق اقتصاد مقاومتی پیشگام بودند

اکبر شوکت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اینکه با توجه به تورم 33 درصدی پایه حقوق کارگری تنها 25 درصد رشد داشته است گفت: با این مقدار رشد کارفرماها باید بدانند که 8 درصد به کارگران بدهکار هستند.

وی با اشاره به تصویب مزد سال آینده 10 درصد کمتر از نرخ رسمی تورم افزود: کارگران نخستین کسانی بودند که بحث اقتصاد مقاومتی را رعایت کرده و به آن عمل می‌کنند.

دبیر خانه کارگر قم بیان کرد: طبق تصویب مجلس بن کارگری 80 هزار تومان و بن مسکن کارگری 30 هزار تومان تعیین شده است.

وی با بیان اینکه حداقل پایه حقوق کارگری 609 هزار تومان شده است، خاطر نشان کرد: با احتساب بن کارگری و بن مسکن، یک کارگر حداقل 710 هزار تومان به عنوان حقوق ماهیانه دریافت می‌کند.

شوکت در خصوص بیمه کارگران ساختمانی ابراز کرد: تنها راه بیمه تمام کارگران ساختمانی پرداخت 20 درصد حق بیمه توسط کارفرماها و 7 درصد توسط خود کارگران است در حالی که سال گذشته مقرر شد که دولت این هزینه را بپردازد.

وی با بیان اینکه متقاضیان زیادی در صف انتظار بیمه هستند، ادامه داد: یکی از مشکلات ما درباره بیمه کارگران ساختمانی بحث سهمیه بیمه است که متأسفانه همچنان باقی است و تعداد زیادی کارگر در صف انتظار هستند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی بیان کرد: دولت قادر نیست هزینه بیمه تمام کارگران ساختمانی را بپردازد و اگر قرار باشد که دولت این کار را انجام دهد تنها قادر خواهد بود که بخشی از کارگران را بیمه کند و این سهمیه‌بندی فساد را در این کار به وجود می‌آورد.

وی اشاره کرد: در حال حاضر در سطح کشور، دو میلیون نفر کارگر ساختمانی وجود دارد که 750 هزار نفر از آن‌ها زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

شوکت اظهار کرد: در سال 92 نیز به جای دریافت پول از پروانه‌های ساختمانی، دولت به پرداخت 900 میلیارد تومان به تأمین اجتماعی مکلف شد که تا همین تاریخ، فقط 300 میلیارد تومان آن وصول شده و مابقی جزء دیون دولت به تأمین اجتماعی است.

وی در خصوص اختصاص سبد کالا به کارگران ساختمانی یادآور شد: تنها به کارگرانی که بیمه بودند سبد کالا تعلق گرفت.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور با اشاره به اینکه بخش زیادی از کارگران ساختمانی بیمه نیستند، گفت: اطلاعات این تعداد کارگران که فرم سهام عدالت پر کرده‌اند در دست است و تلاش داریم که از این طریق به این کارگران نیز سبد کالا تعلق بگیرد.

انتهای پیام/2258/ل30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول