اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز جهانی آب عنوان شد

عدم اجرای شبکه‌های فرعی مهم‌ترین چالش طرح‌های آبی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد همزمان با دوم فروردین روز جهانی آب از عدم اجرای شبکه‌های فرعی به عنوان چالشی بزرگ یاد کرد.

عدم اجرای شبکه‌های فرعی مهم‌ترین چالش طرح‌های آبی کهگیلویه و بویراحمد

علی لطفی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به مناسبت روز دوم فروردین مصادف با روز جهانی آب اظهار کرد: شعار آب و انرژی به عنوان شعار روز جهانی آب در سال 2014 میلادی اعلام شده است.

وی افزود: هدف از انتخاب این شعار تسهیل و هماهنگی سیاست‌ها در چارچوب حرکت به سمت توسعه پایدار و نهایتاً پایداری محیط زیست و رسیدن به امنیت انرژی و استفاده پایدار آب در یک اقتصاد سبز است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: متاسفانه مصرف سرانه آب در کشور نسبت به الگوی مصرف آب و انرژی در جهان و کشورهای توسعه‌یافته فاصله زیادی دارد در واقع در برخی فصول شرایط مصرف آب در کشور دو تا سه برابر استاندارد جهانی است.

وی از اقدامات و طرح‌هایی که شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان متولی امور مدیریت در حوزه منابع آب استان اجرا کرده خبر داد و گفت: این اقدامات در توسعه استان نقش محوری و موثر دارد که امید است با اجرای طرح‌های جدید و بهره‌برداری از طرح‌های در دست مطالعه و اجرا شاهد توسعه و رونق اقتصادی منطقه باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: استان به دلیل داشتن شرایط اقلیمی مناسب در وضعیت خوبی از نظر نزولات جوی و منابع آب سطحی قرار دارد.

لطفی گفت: متوسط بارندگی در سطح استان 735 میلی‌متر در سال است و متوسط حجم آب مهار شده به میزان یک‌هزار و 227 میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: اجرای برنامه‌های مدون در راستای حفاظت و نگه‌داری و استفاده بهینه از این منابع ضروری است.

لطفی تصریح کرد: در بحث آب‌های زیرزمینی، 12 برنامه برای حفاظت از این منابع و ایجاد تعادل آبخوان‌های آب‌رفتی در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای قرار دارد و در راستای استحصال و بهره‌برداری از منابع آب سطحی در حال حاضر پنج طرح اجرایی و حدود 12 طرح مطالعاتی در دست پی‌گیری است که با بهره‌برداری از آن‌ها حدود 759 میلیون مترمکعب به میزان آب استحصالی استان اضافه می‌شود.

وی از چالش‌های پیش روی طرح‌های آبی استان گفت و افزود: عدم اجرای شبکه‌های فرعی همزمان با طرح‌های تامین، انتقال و شبکه‌های اصلی چالش بزرگ پیش‌روی ما خواهد بود.

این مسئول با تبریک سال نو از همه شهروندان استان کهگیلویه و بویراحمد خواست تا در مصرف آب نهایت صرفه‌جویی را داشته باشند.

انتهای پیام/2571/م20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول