اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین:

ثمربخشی اقتصاد وابسته به فرهنگ‌سازی است

امام جمعه موقت قزوین گفت: هیچ اقتصادی بدون وجود یک فرهنگ متعالی نمی‌تواند سعادت‌آفرین واقع شود و اقتصاد زمانی مفید و حیات‌بخش است که نتیجه یک فرهنگ صحیح باشد.

ثمربخشی اقتصاد وابسته به فرهنگ‌سازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین ظهر امروز حجت‌الاسلام محمد باریک‌بین در خطبه‌های نخستین نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی این شهر برگزار شد با تبریک سال نو و تسلیت ایام فاطمیه (س) گفت: با عوض شدن طبیعت باید با تامل در رفتار و کردار خود، ما نیز در زندگی خود تغییر لازم را ایجاد کنیم و چون طبعیت متحول شویم.

وی ادامه داد: در سال جدید باید دل‌های خود را از کدورت و ناپسندی خالی کنیم و به دنبال برادری و تقویت دوستی و محبت بین خود باشیم.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی»، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب به عنوان راهنمای حرکت جامعه و عهده‌دار مسئولیت برای تعیین سیاست‌های کلی نظام و کشور، در ابتدای هر سال اولویت‌های آن سال را در قالب یک شعار مطرح می‌کنند.

باریک‌بین با بیان اینکه شعارهای مطرح شده برای هر سال تنها یک شعار و یک موضوع تشریفاتی نیست، خاطرنشان کرد: این شعارها که سیاست‌ها و اولویت‌های نظام و کشور را تبیین می‌کند بر اساس مطالعه و تحقیق و درایت و تدبیر مقام معظم رهبری مطرح می‌شوند و نامگذاری امسال هم بر اساس تجربیات و منویات مقام معظم رهبری و با درک درست از شرایط کنونی اعلام شده است.

این مسئول افزود:امیدواریم که مسئولان کشور با درایت و تلاش خستگی‌ناپذیر در عرصه عملی شدن شعار امسال گام بردارند و شاهد پیشرفت کشور باشیم.

خطیب موقت نماز جمعه قزوین با اشاره به نامگذاری سال گذشته به نام «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» گفت: مردم با وجود فشارهای دشمنان با مشارکت 72 درصدی مردم در انتخابات و حضور پررنگ در راهپیمایی‌ها حماسه سیاسی را به خوبی رقم زدند.

باریک‌بین ادامه داد: اما حماسه اقتصادی آنچنان که مورد نظر بود محقق نشد که فشارها و شیطنت‌های دشمنان و جابه‌جایی دولت از دلایل این موضوع باشد.

وی ادامه داد: اما امسال دو امتیاز برای تحقق اهداف اقتصادی کشور و شعار مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری وجود دارد که یکی از آنها نهایی شدن زیرساخت‌های فکری اقتصاد نظام و ابلاغ آن تحت عنوان اقتصاد مقاومتی است که دولت در سال 92 از این مهم محروم بود.

وی افزود: امتیاز دوم برای تحقق شعار امسال دولت جدید حضور دولت جدید است که با شعار تدبیر و امید پا به عرصه گذاشته و تازه نفس است و امیدواریم در تحقق اهداف کشور از جمله در حوزه اقتصاد موفق باشد.

امام جمعه موقت قزوین با تاکید بر اینکه ˈاقتصاد مقاومتی باید به یک گفتمان در جامعه تبدیل شودˈ، گفت: جدا از جمع‌های کارشناسی، این موضوع باید در محافل مردمی نیز مطرح شود تا جامعه با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به خوبی آشنا شود چراکه بدون این شناخت و آشنایی از سوی مردم و نقش‌آفرینی و تلاش آنها در این راه امکان تحقق این سیاست‌ها وجود ندارد.

خطیب موقت جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هیچ اقتصادی ولو پررونق بدون وجود یک فرهنگ متعالی نمی‌تواند سعادت‌آفرین و مفید واقع شود، گفت: اقتصاد زمانی مفید و حیات‌بخش است که نتیجه یک فرهنگ صحیح باشد.

باریک بین برخورداری از اقتصاد پویا و سالم را در برخورداری جامعه از فرهنگ متعالی و سالم مفید ارزیابی و اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که فرهنگ متعالی اسلام ناب محمدی همه عناصری که برای تحقق رشد مادی و معنوی یک جامعه نیازمند است را در بر دارد اما رنجی که می‌کشیم، به دلیل نهادینه نکردن این فرهنگ است.

وی جایگاه کار و تلاش در فرهنگ اسلامی را ارزشمند و بنابر تعلمیات دینی نوعی جهاد خواند و خاطرنشان کرد: از آنجا که دشمنان به حد کافی علیه نظام اسلامی توطئه می‌کنند ما باید هوشیار باشیم و با دوری از حواشی به تقویت چرخه اقتصاد کشور کمک کنیم چراکه اگر به موضوع کار و تلاش به عنوان جهاد نگاه کنیم، می‌توانیم به دستاوردهای بسیار خوبی دست پیدا کنیم بنابراین در سال جدید باید به اجرای برنامه‌های طرح شده در فرهنگ اسلامی بیشتر توجه داشته باشیم.

خطیب جمعه قزوین در ادامه از مسئولان خواست تا از حواشی و پرداختن به مسایلی که حرکت ملت و دولت را در مسیر پیشرفت می‌کاهد، بپرهیزند و ادامه داد: دشمنان ما به میزان کافی برایمان حاشیه درست می‌کنند و ما نباید این کار را بکنیم.

باریک بین در بخش دیگری از سخنان خود بر اخوت و برادری هرچه بیشتر میان افراد جامعه تاکید کرد و گفت: تحقق این مهم موجب اتحاد و تشکیل صفوف یکپارچه و محکم در برابر دشمنان خواهد شد.

امام جمعه موقت قزوین در پایان با اشاره به مشکل کم‌آبی و پایین آمدن سطح آب سفره‌های زیرزمینی به دلیل برداشت‌های زیاد، گفت: وظیفه اسلامی و ملی ما ایجاب می‌کند که در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم و از اسراف بپرهیزیم.

انتهای پیام/77007/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول