اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بروجرد:

مدیریت جهادی بر مبنای روحیه ایثار و از خودگذشتگی است

امام جمعه شهرستان بروجرد گفت: مدیریت جهادی بر مبنای روحیه ایثار و از خودگذشتگی است.

مدیریت جهادی بر مبنای روحیه ایثار و از خودگذشتگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، حجت‌الاسلام حسن ترابی در خطبه‌های نماز جمعه بروجرد ضمن تبریک سال نو از نمازگزاران خواست تا در ایام نوروز با احترام گذاشتن به ایام فاطمیه حرمت‌دار اهل بیت پیامبر (ص) باشند.

وی با بیان اینکه دشمن با تشدید تحریم‌ها می‌خواهد آسیب جدی به نظام وارد کند اضافه کرد: مقام معظم رهبری در ماه‌های پایانی سال 92 سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را اعلام فرمودند، در سال جدید باید با دنبال کردن این سیاست‌ها و اجرا کردن برنامه‌های آن بتوان به اقتصادی قوی و مقاوم در برابر تهدیدها و تحریم‌ها دشمن دست یافت.

وی تصریح کرد: دشمن باید بداند که با وجود مشکلاتی که در اقتصاد و معیشت مردم به تبع این تحریم‌ها ایجاد شده، اما ملت ایران هیچ‌گاه از مواضع حق‌طلبانه خود کوتاه نیامده است.

امام جمعه شهرستان بروجرد با اشاره به اینکه در سال جدید دو اصل مهم اقتصاد و فرهنگ در فرمایش‌های مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفته است، گفت: بر خلاف تصور برخی که عنصر فرهنگ را کم‌اهمیت می‌دانند فرهنگ از همه موضوعات مهم‌تر است و این فرهنگ است که به اقتصاد و سیاست جهت می‌دهد.

وی با بیان اینکه فرهنگ مهمترین و اساسی‌ترین مسئله کشور است، افزود: فرهنگ مبتنی بر دین و فرهنگ برخاسته از دین و اهل بیت عصمت و طهارت امروز مهمترین نیاز کشور است.

ترابی در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروزه با برخی از مدیران فعلی نمی‌توان مشکلات کشور را حل کرد و کشور بیش از پیش به مدیرانی همانند مدیران دوران دفاع مقدس و یا مدیران اوایل انقلاب که از روحیه‌ای جهادی برخوردار بودند، نیاز دارد.

وی افزود: مدیریت جهادی بر مبنای روحیه ایثار و از خودگذشتگی است و مدیر جهادی شخصی دلسوز و سختکوش است که حاضر می‌شود از خود و منافع و میز و پست و مقامش در راه خدمت به مردم بگذرد.

امام جمعه شهرستان بروجرد افزود: مدیران اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس در خدمت‌رسانی به مردم مسابقه می‌گذاشتند، اما امروز مسابقه برخی مدیران برای اندوخته‌ها و منافع شخصی خودشان است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه نامگذاری‌های سالانه‌ای که توسط مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد، نوعی مشخص کردن هدف است، گفت: مقام معظم رهبری با این نامگذاری‌ها هدف را برای دولت و ملت تعیین می‌کند تا طی سال پیش رو برای رسیدن به آن هدف و یا حداقل برای نزدیک شدن به آن هدف تلاش صورت گیرد.

امام جمعه شهرستان بروجرد با اشاره به نامگذاری سال 92 توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال حماسه سیاسی و اقتصادی گفت: در بخش نخست یعنی در بخش حماسه سیاسی مردم در انتخابات 24 خرداد با حضور 72 درصدی خود حماسه آفریدند و دشمنان نظام را که منتظر حضور کم‌رنگ مردم بودند، مایوس کردند.

ترابی ادامه داد: اما در بخش دوم یعنی در بخش حماسه اقتصادی توفیق چندانی حاصل نشده و آن حماسه اقتصادی مورد انتظار محقق نشده است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بسیاری از آداب و رسوم نوروز هیچ منافاتی با ایام فاطمیه ندارد، گفت: از جمله این سنت‌ها دید و بازدید و تکریم بزرگان، اتمام قهرها و ایجاد آشتی‌ها و تجدید محبت‌ها است که عمل به این‌ها هیچ منافاتی با ایام فاطمیه ندارد.

انتهای پیام/2304/غ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول