اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت گرگان:

نوروز ریشه دینی و مذهبی دارد

امام جمعه موقت گرگان با تاکید بر اینکه نوروز ریشه دینی و مذهبی دارد بر توجه به نیازمندان در دید و بازدیدهای ایام نوروز تاکید کرد.

نوروز ریشه دینی و مذهبی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام قاسم لیوانی امروز در خطبه‎های نماز جمعه گرگان با تبریک فرار رسیدن سال 1393 و آرزوی سلامتی و موفقیت برای آحاد مردم جامعه و گرامیداشت نامگذاری این سال توسط مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» اظهار داشت: دید و بازدید و صله رحم یکی از مباحث تاکید شده و تاثیرگذار در اسلام و بنیاد خانواده است.

وی ادامه داد: توجه به سالمندان، احترام به بزرگتر‎ها و از بین بردن ناراحتی‎ها از مسائلی است که باید در ابتدای شروع سال جدید به آن توجه شود.

امام جمعه موقت گرگان متذکر شد: سعی کنید دید و بازدیدها همراه با کمک به نیازمندان باشد.

لیوانی تاکید کرد: برخی بر این تفکر هستند که عید نوروز مخصوص ایرانیان و عجم است در حالی که نوروز ریشه مذهبی و دینی و تاریخی دارد و نوروز از ابتدای خلقت عالم و آدم وجود داشت و علاوه بر ایران بسیاری از کشورهای دیگر هم این عید را جشن می‎گیرند.

این مسئول بیان کرد: ما اعیاد فراوانی در طول سال داریم اما عید واقعی آن روزی است که انسان دچار معصیت و گناه نشود و خداوند را در همه زمان‎ها ناظر بر اعمالش بداند.

وی در ادامه با اشاره به تاریخ دوم فروردین‎ماه و اشاره به دو حادثه بزرگ و تلخ در این روز در دو تاریخ مختلف افزود: در دوم فروردین ماه سال 1306 خاندان رضاخان پهلوی و زنان آن دوران توهین بسیاری بزرگ و ناراحت کننده‎ای را مرتکب شدند.

لیوانی گفت: در آن روز زنان خاندان پهلوی به قم رفته و با پوشیدن لباس‎های کذایی و نامناسب با کفش وارد حرم حضرت معصومه(س) شدند و توهین بزرگی را مرتکب شدند.

امام جمعه موقت گرگان در پایان ابراز داشت: در روز دوم فروردین ماه 1342 نیز در روز شهادت امام صادق(ع) ماموران محمدرضا شاه خائن در حالی که روحانیون و طلاب در حال برگزاری مراسمی در مدرسه فیضیه قم بودند وارد مدرسه شده و روحانیون را از تراس بلند مدرسه به پایین انداخته و آنها را کشته و زخمی کردند و کتاب‎های دعا و قرآن‎ها را سوزاندند؛ ذکر این تاریخ‎ها و یادآوری جنایات رژیم طاغوتی می‎تواند سال‎ها جنایت‎های آنها را برای جهانیان روشن سازد.

انتهای پیام/83004/ل30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول