اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

مردم و مسئولان با همت جهادی شعار سال را تحقق بخشند

امام جمعه ابهر گفت: مردم و مسئولان باید با همت جهادی شعار سال را تحقق بخشند.

مردم و مسئولان با همت جهادی شعار سال را تحقق بخشند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ابهر با اشاره به صفت بی‌نیازی خداوند، اظهار داشت: ذات اقدس الهی از همگان بی‌نیاز است و هر کمالی در عالم پیدا شود، منبع اصلی و بی پایانش نزد اوست.

وی با بیان اینکه هیچ چیز در عالم توان مقابله با اراده خداوند را ندارند، بیان کرد: اگر خداوند مخلوقاتی را آفریده، به خاطر نورافشانی و فیض‌بخشی است.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه همه چیز در عالم در نظر خداوند آشکار و واضح است، توضیح داد: همه اسرار نزد خواند آشکار است و کسی توانایی پنهان کردن امور را از ذات اقدس الهی ندارد.

این مسئول در ادامه با اشاره به فرا رسیدن نوروز و سال نو بیان کرد: امسال بهار طبیعت با ایام فاطمیه مقارن شده است.

رحیمی با تاکید بر اینکه آداب خوب و پسندیده عید نوروز، هیچ منافاتی با عزاداری در سوگ شهادت جانگداز سرور زمان عالم ،حضرت صدیقه کبری ندارد، اضافه کرد: از دستورات فاطمه زهرا (س) و سبک زندگی فاطمی این است که به دیدار همدیگر برویم و به همدیگر عیدی و هدیه بدهیم.

وی در ادامه با تاکید بر حفظ حرمت ایام فاطمیه در عید نوروز تصریح کرد: متاسفانه برخی از افراد عید را به معنای شادی و شادی را به معنای رقص و بزن و بکوب می‌گمارند که این امر از نظر دینی و اسلامی صحیح نیست و شادی عید باید همراه با حفظ حرمت ایام فاطمیه باشد.

امام جمعه ابهر در ادامه با اشاره به مسئله ظهور امام زمان (عج) اظهار کرد: بهار واقعی که هیچ خزانی دیگر راه پیدا نخواهد کرد زمان ظهور حضرت مهدی (عج) است.

این مسئول بیان کرد: در زمان ظهور آن حضرت غم و غصه زدوده می‌شود و جامعه، یک جامعه ایده‌آل و آرمانی خواهد بود.

رحیمی با تاکید بر زندگی به شیوه مهدی بیان کرد: باید همه تلاش کنیم زندگی ما به زندگی مهدوی شبیه باشد.

وی با بیان اینکه در زندگی مهدوی کینه و کدورت، دنیا پرستی، استبداد و غرور، دزدی و رشوه، دروغ و.... راه ندارد، تصریح کرد: در زندگی مهدوی مردم در فکر فقرا هستند و این شیوه، راه و روش درست زندگی کردن است.

این مسئول در ادامه با اشاره به نامگذاری سال‌جاری و شعار تعیین شده بیان کرد: مردم و مسئولان باید با همت جهادی این شعار را تحقق بخشند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه مسئله اقتصاد و فرهنگ جزء ستون فقرات یک کشور است، اضافه کرد: باید همه در فکر اقتصاد مقاومتی با رویکرد حریص در تولید و قانع در مصرف طبق چارچوب فرهنگ نام محمدی باشیم.

انتهای پیام/73005/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول