اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

نام‌گذاری امسال تنها به شعار و بنرنویسی منتهی نشود

امام جمعه دماوند گفت: نام‌گذاری سال نو از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مسیر کارها را تبیین می‌کند و در این حوزه نباید تنها به شعار و بنرنویسی اکتفا شود.

نام‌گذاری امسال تنها به شعار و بنرنویسی منتهی نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی ظهر امروز در نخستین روز بهار طبیعت در جمع مردم دماوند، با بیان اینکه سال 93 را با شهادت و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) آغاز می‌کنیم، بیان داشت: این امر، تقارن مثبتی است که در ابتدای سال وجود دارد.

وی افزود: فروردین همیشه ماهی حیاتی و رویشی برای مردم ایران است؛ به خصوص که با قرار گرفتن 12 فروردین که همه مؤمنان و انقلابیان ایران به جمهوری اسلامی رأی دادند، این ماه از عظمتی دیگر برخوردار شده است.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه سه تقارن مناسبتی مهم را پیش رو داریم، گفت: این سه مناسبت نویدبخش پیامی است که مقام معظم رهبری همواره در سخنرانی‌های خود بر آن تأکید داشتند و آن بشارت و پیروزی انقلاب اسلامی بر همه تفکراتی است که در جهان رخ می‌دهد.

علاءالدینی با بیان اینکه امروز جهان خسته از تبعض، بی‌عدالتی و ظلم است، اظهار کرد: اسلام سرشار از حیات جاودانه است.

وی‌ ظهور  امام زمان (عج) را به عنوان بهار واقعی دانست و گفت: وقتی حضرت ظهور کنند، همانند بهار که شکوفه‌ها باز می‌شوند و گل‌ها زینت‌بخش طبیعت هستند، این اتفاق نیز برای ما مسلمانان می‌افتد.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: این منتی است که خداوند بر ما قرار نهاده و باید همواره این انتظار را در زندگی داشته باشیم.

وی ادامه داد: حرمت فاطمیه (س) را نگه داشتن، افتخار به نظام اسلامی، خسته نشدن از مشکلات موجود، توجه به سرمایه‌های درونی و چشم نبستن بر روی دشمنان و ظالمان در حل مشکلات، اساسی است که باید در سال 93 توجه بیشتری به آن داشته باشیم.

علاءالدینی جمع‌بندی سال 1392 را اوج حماسه سیاسی و اقتصادی عنوان کرد و گفت: حماسه سیاسی که با حضور پرشور مردم در انتخابات و حماسه اقتصادی ابلاغیه مقام معظم رهبری در آخرین روزهای سال بود.

وی تصریح کرد: در این مدت کوتاه، مسئولان فرصتی داشتند تا مطالبات معظم‌له را در این جهت بازخوانی کنند و تشریح وظایفی که ایشان برای نهادها در نظر گرفته‌اند، توجه داشت؛ این نشان‌دهنده و یادآور سالی پر از موفقیت و معنویت است.

امام جمعه دماوند در خصوص شعار سال 93 از سوی مقام معظم رهبری گفت: دغدغه‌های ایشان در بحث فرهنگی، اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی است.

وی افزود: این نام‌گذاری‌ها خودش مطالباتی است که رهبری نسبت به ما دارند و نباید به شعار و بنرنویسی اکتفا کنیم؛ باید به تمام این مسائل دقت و توجه داشته باشیم.

علاءالدینی با بیان اینکه امسال دو مقوله اقتصاد و فرهنگ از اهمیت زیادی برخوردار است اظهار کرد: امسال به خوبی سال فرهنگ و اقتصاد با مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است.

انتهای پیام/2568/ط30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول