اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرری:

سال 92 با شکست‌های پیاپی آمریکا پایان یافت

امام جمعه شهرری گفت: سال 92 با شکست‌های پیاپی آمریکا پایان یافت.

سال 92 با شکست‌های پیاپی آمریکا پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهرری پس از توصیه همگان به تقوای الهی با بر صله رحم، شاد کردن دیگران، یاری و سیر کردن شکم دیگران تأکید کرد و گفت: صله رحم، شاد کردن دیگران و یاری دیگران سه عامل مهمی است که در روایات ائمه اطهار (علیهم‌السلام) به آنها بسیار سفارش شده است و از نشانه مومنان است.

امام جمعه شهرری افزود: سرپرستی یک خانواده، صله رحم و زیارت برادران مومن از خصیصه‌های اخلاقی مومنان است.

شادی در اسلام یک اصل است/شادی مرزهایی را به همراه دارد

شاهچراغی در خطبه دوم نماز جمعه شهرری نیز پس از توصیه همگان به تقوای الهی و تبریک فرا رسیدن سال نو با اشاره به تقارن ایام نوروز با ایام فاطمیه، ابراز داشت: شادی در اسلام یک اصل است. اسلام به دنبال شادی مومنان است.

امام جمعه شهرری گفت: شادی نباید همراه گناه و معصیت باشد و به دلیل تقارن ایام نوروز با ایام بین دو فاطمیه باید حریم حضرت زهرا (س) حفظ شود.

وی بیان داشت: همچنین ما باید خودمان شادی را ترسیم کنیم و نه اینکه شبکه های بیگانگان و ... شادی را برای ما بیاورند. ما باید شادی که ایرانیان در گذشته داشته‌اند را حفظ کنیم.

اقتصاد و فرهنگ از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است

شاهچراغی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال 93 از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» عنوان کرد: اقتصاد و فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی هر کدام یک عرصه ای بود که می توانست عنوان یک سال باشد اما اهمیت این موضوعات و دغدغه رهبر معظم انقلاب سبب شد رهبر فرزانه انقلاب سال‌جاری را با این چهار اصل مهم نامگذاری کنند.

امام جمعه شهرری با اشاره به مباحث اقتصادی خاطرنشان کرد: باید در سال‌جاری پرهیز از اسراف و صرفه‌جویی و به ویژه صرفه‌جویی در مصرف انرژی و آب را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی با اشاره به مباحث فرهنگی با تاکید بر اینکه فرهنگ از دانش و بینش‌ها است، عنوان کرد: ما در دانش محدودیتی نداریم و می‌توانیم از دانش دیگران استفاده کنیم اما بینش را باید خودمان ترسیم کنیم.

شاهچراغی در ادامه سخنان خود به فرهنگ عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و سبک زندگی اسلامی اشاره کرد.

امام جمعه شهرری با اشاره به اهمیت عزم ملی و موفقیت‌های ملت غیور ایران در این مهم گفت: ملت غیور ایران اسلامی در طول 35 سال انقلاب اسلامی ایران با شکست رپیم پهلوی، پیروزی در عرصه‌های مختلف به ویژه دوران دفاع مقدس و ...، شکست آمریکا و هم‌پیمانانش و دستیابی به دانش و علم عزم ملی خود را به رخ جهانیان کشیدند.

وی در ادامه هشت سال دفاع مقدس را نماد بارز همت و مدیریت جهادی دانست و تاکید کرد: ملت شریف ایران اسلامی در همت جهادی نیز استوار هستند.

شکست‌های روزافزون آمریکا در سال 92

شاهچراغی با اشاره به رویدادهای سال 92 گفت: علی رغم اینکه جهان اسلام در سال 92 شاهد تلخی‌هایی بود اما از سوی دیگر شکست‌های آمریکا و هم‌پیمانانش در عرصه‌های مختلف را نظاره کرد.

امام جمعه شهرری با برشمردن شکست‌های آمریکای جنایتکار در سال گذشته عنوان کرد: آمریکا و هم‌پیمانانش سال گذشته در بحث هسته‌ای شکست بزرگی از ملت ایران خوردند و دیدند که نمی‌توانند ایران را از انرژی هسته‌ای دور کنند.

وی افزود: شکست توطئه‌های آمریکا در راستای انقلاب مخملی در اکراین تودهنی دیگری بود که به آمریکا زده شد.

امام جمعه شهرری در پایان تصریح کرد: پیروزی‌های ملت غیور سوریه نیز شکست جانانه آمریکا از جهان اسلام بود.

انتهای پیام/2462/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول