اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین روز از سال جدید صورت گرفت

استقبال از مسافران نوروزی در چالوس

اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان چالوس در نخستین روز از سال جدید به‌ صورت نمادین در مبادی ورودی شهرستان چالوس و شهر هچیرود از مسافران استقبال کردند.

استقبال از مسافران نوروزی در چالوس

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، فرماندار چالوس پیش از ظهر امروز در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در چالوس اظهار داشت: به‌مناسبت فرارسیدن سال جدید بر آن شدیم تا با بسته‌های فرهنگی به استقبال نخستین مسافرانی برویم که این شهرستان را برای گذران تعطیلات نوروزی انتخاب کردند.

محمدناصر زندی با اشاره به وجود مناظر زیبای جنگل و دریا در این منطقه بیان داشت: تمهیدات لازم برای میزبانی از مسافران نوروزی دیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: از 28 اسفند تا 15 فروردین ماه سال 93 ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان چالوس میزبان مسافران نوروزی هستند.

این مسئول با بیان اینکه مازندران به‌وِیژه غرب استان و شهرستان چالوس مورد توجه و مقصد گردشگری است گفت: این انتظار به حقی است که در جذب مسافر تلاش مضاعف صورت گیرد و در این باره باید همه دستگاه‌های متولی در میدان کار و عمل باشند.

فرماندار چالوس پاک‌سازی محورها و معابر را بسیار مهم برشمرد و گفت: توجه ویژه به بحث جمع‌آوری زباله‌های حریم جاده‌ها و معابر در ایام نوروز بسیار مهم است و با توجه به اینکه در این ایام به‌خاطر حضور مسافران و گردشگران میزان زباله‌ها نیز با افزایش چند برابری مواجه می‌شود باید مدیریت مطلوبی در این باره انجام گیرد.

اقتصاد گردشگری بر پایه فضای خدمات رقابتی

بخشدار مرکزی شهرستان چالوس نیز در گفت‌وگو با فارس به مسافرخیز بودن و حضور میلیونی گردشگران در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ورود میلیونی مسافر به شهرستان چالوس این توقع به‌جا را ایجاد می‌کند که سطح خدمات باید ارتقا یابد.

علی ردایی افزود: اگر چه زیرساخت‌های اقامتی و گردشگری و خدماتی در شهرستان چالوس کافی نیست، اما باید بدانیم که اقتصاد گردشگری با تکیه بر فضای خدمات رقابتی میسر می‌شود.

وی عنوان داشت: با توجه به قابلیت‌های گردشگری شهرستان چالوس امیدواریم میهمانان نوروزی اوقات خوشی را در این شهرستان سپری کنند.

بخشدار چالوس تأکید داشت: دستگاه‌های اداری باید متناسب با رسالتی که بر دوش آنها‌ست به وظایف خود عمل کنند تا نوروزی خاطره‌انگیز برای مردم و مسافران و گردشگران رقم بخورد.

هچیرود آماده پذیرایی کامل از میهمانان نوروزی

شهردار هچیرود نیز در گفت‌وگو با فارس گفت: در راستای فرهنگ خوش‌آمدگویی و میهمان‌نوازی در شهرستان چالوس تصمیم گرفتیم تا به نخستین مسافرانی که به شهر هچیرود وارد می‌شوند هدایایی به‌رسم یادبود اهدا کنیم.

محمد کیاکجوری از آمادگی کامل شهر هچیرود برای میزبانی از مسافران نوروزی خبر داد و گفت: با توجه به قابلیت‌های منحصر به‌فرد شهر هچیرود شاهد ورود میلیونی مسافران و گردشگران در این منطقه می‌باشیم.

وی اعلام داشت: شهر ساحلی و گردشگری هچیرود که در میان مناظر طبیعی جنگل و دریا قرار گرفته‌ است بدون شک نظر هر گردشگر و توریستی را به‌ خود جلب می‌کند و ما وظیفه داریم در راستای فرهنگ میهمان‌نوازی، میزبانان شایسته‌ای برای هموطنانمان باشیم.

قطب گردشگری منحصر به‌فرد در شهر هچیرود

رئیس شورای اسلامی شهر هچیرود نیز در گفت‌وگو با فارس با تأکید بر این مطلب که تمام سعی ما جلب رضایت مسافران و گردشگران این منطقه‌است اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی و شهرداری هچیرود هر ساله با همکاری ستاد تسهیلات سفرهای شهرستان چالوس تلاش می‌کنند تا سفرهای هموطنان به یادماندنی باشد و خاطرات خوشی از سفر به این منطقه از کشور داشته باشند.

امید پورکلهر اذعان داشت: شورای اسلامی و شهرداری هچیرود با ارائه خدمات مناسب، بکارگیری تمام امکانات و ظرفیت‌ها برای میزبانی مسافران نوروزی آمادگی کامل دارد.

وی تصریح کرد: شهر هچیرود با وجود مناظر زیبا و جاذبه‌های طبیعی مانند جنگل و دریا به عنوان یک قطب گردشگری منحصر به‌فرد قلمداد می‌شود.

پور کلهر یادآور شد: همین جاذبه‌های طبیعی و تاریخی سبب شده تا سالیانه سه تا چهار میلیون مسافر به‌صورت اقامتی و ده‌ها میلیون گردشگر نیز به‌صورت عبوری از این منطقه دیدن کنند.

امکان اسکان 12 هزار نفر در شهرستان چالوس

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری چالوس نیز در گفت‌وگو با فارس گفت: ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان چالوس به‌منظور خوشامدگویی و استقبال از مسافران تصمیم گرفت چندین بسته فرهنگی را به نخستین مسافرانی که وارد شهرستان چالوس می‌شوند در مبادی ورودی چالوس و شهر هچیرود اهدا کند.

علی‌اصغر موسوی از فعالیت دبیرخانه ستاد هماهنگی خدمات سفر در اداره میراث فرهنگی و گردشگری چالوس خبر داد و بیان داشت: این ستاد از 28 اسفند تا 15 فروردین آماده ارائه هرگونه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی می‌باشد.

وی تصریح کرد: مراسم استقبال نمادین از مسافران و گردشگران، ابلاغ نرخ مصوب به تأسیسات گردشگری اقامتی و پذیرایی، تمدید پروژه بهره‌برداری و کارت مدیریت از مهم‌ترین برنامه‌های‌ این اداره در ایام نوروز است.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری چالوس خاطرنشان کرد: ساماندهی افراد تابلو به‌ دست ویلا و خانه‌های استیجاری و صدور مجوز اسکان اقامتی خصوصی برای اسکان گردشگران، برگزاری نمایشگاه تخصصی صنایع‌دستی در کلاردشت، بررسی شکایات و درخواست مسافران و گردشگران، تشکیل جلسه کمیته و ارسال صورت‌جلسات به دبیرخانه ستاد و نظافت و آماده‌سازی سرویس‌های بهداشتی پارک سنگی چالوس از دیگر تدابیری ‌است که برای ایام نوروز اندیشیده شده‌ است.

وی از امکان اسکان 12 هزار نفر در شهرستان چالوس خبر داد و گفت: 90 واحد اقامتی، 70 واحد پذیرایی و 35 مدرسه در چالوس آماده اسکان مسافران و گردشگران نوروزی در چالوس است.

انتهای پیام/ل2296/40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول