اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
نوروز؛ میراث مشترک ملت‌های آسیای مرکزی، افغانستان و شبه‌قاره/19

گردهمایی ایرانیان مقیم قرقیزستان موقع تحویل سال+تصاویر

با همت سفارت جمهوری اسلامی ایران، مراسم تحویل سال 1393 در تالار سفارت با حضور جمع کثیری از هموطنان مقیم قرقیزستان انجام شد.

گردهمایی ایرانیان مقیم قرقیزستان موقع تحویل سال+تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، شب گذشته همزمان با تحویل سال جدید، ایرانیان مقیم قرقیزستان میهمان سفارت کشورمان بودند.

این مراسم با اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران و تلاوت کلام‌ الله مجید توسط «فراتی» قاری قرآن، آغاز شد.

در ادامه مراسم «علی نجفی» سفیر کشورمان در قرقیزستان در سخنرانی خود با اعلام تبریک سال نو و آرزوی سالی پر خیر و برکت برای همه هموطنان داخلی و خارجی، اعلام کرد که نوروز امسال رنگ و بوی فاطمی گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به تحقق حماسه سیاسی که همان حضور پرشور مردم در انتخابات بود، اظهار داشت که با گشایش در روابط جمهوری اسلامی ایران شاهد حماسه اقتصادی و رونق اقتصادی روزافزون کشورمان باشیم.

نجفی با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران با انجام اولین سفر خارجی رئیس جمهور کشورمان به قرقیزستان، اولین حماسه سیاسی را رقم زد، ابراز امیدواری کرد که در سال جدید با تحقق آرمان‌های امام (ره) و شهیدان و مردم کشورمان، شاهد تقویت اقتصاد و همبستگی ملی و شکوفایی بیش از پیش کشورمان باشیم.

سفیر کشورمان در ادامه افزود که خوشبختانه در سال گذشته تحرک خوبی در روابط ایران و قرقیزستان صورت گرفت که سفر رئیس جمهور کشورمان به بیشکک، سفر 2 هیئت پارلمانی قرقیزستان به ایران، سفر وزیر امور خارجه این کشور به تهران پس از چند سال وقفه و همچنین اعزام چندین هیئت علمی و فرهنگی، نمونه‌هایی از این پویایی روابط است.

وی ابراز امیدواری کرد که با تلاش مسئولین 2 کشور و فعالیت‌های مؤثر ایرانیان، شاهد تقویت فضای همکاری بین 2 کشور و شکوفایی مبادلات اقتصادی فیمابین باشیم.

نجفی در ادامه با اشاره به برگزاری جشن نوروز در سایر کشورهای این حوزه، نوروز را میراث گرانقدر تاریخی و فرهنگی ملت‌های منطقه برشمرد.

سفیر کشورمان افزود: نوروز پیام محبت، مهربانی و اعتدال دارد که میراث فرهنگی ایرانیان بوده و هدیه آنان به بشریت است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که در حوزه نوروز با استفاده از این اشتراکات شاهد همبستگی بیشتر مردم منطقه و سایر نقاط باشیم.

در ادامه مراسم برنامه‌های متنوعی اجرا شد که اجرای کلیپ در مورد بهار، نوروز خوانی توسط استاد «فرجی»، اجرای سرود، قرائت پیام ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برای ایرانیان خارج از کشور، اجرای سرود همگانی توسط دانش آموزان مجتمع آموزشی امام خمینی (ره)، خواندن شعر در وصف بهار توسط «فرجی»، پذیرایی شام از میهمانان، انجام موعظه‌های اخلاقی توسط «ایمانی» امام جماعت مسجد امام علی (ع) و خواندن شعر توسط نونهالان از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

در پایان مراسم نیز ایرانیان حاضر با تبریک سال جدید به یکدیگر، به گرفتن عکس‌های به یادماندنی با همدیگر پرداختند.

انتهای پیام/.
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول