اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره ورزش و جوانان کاشان:

بزرگترین مشکل زیرساختی ورزش کاشان بودجه ورزشگاه امیرکبیر است

سرپرست اداره ورزش و جوانان کاشان، بزرگترین مشکل زیرساختی ورزشی کاشان را عدم تخصیص بودجه لازم برای اتمام پروژه ورزشگاه 3 هزار نفری امیرکبیر این شهرستان عنوان کرد.

بزرگترین مشکل زیرساختی ورزش کاشان بودجه ورزشگاه امیرکبیر است

سید محمد شریف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با اشاره به مشکلات ورزشگاه 3 هزار نفری امیرکبیر کاشان اظهار داشت: با پیگیری‌های نماینده مجلس قرار بود تا مبلغ 3 میلیارد ریال پیش از پایان سال به حساب پیمانکار پروژه واریز شود تا عملیات مسقف شدن سالن محقق شود که به دلیل عدم تخصیص بودجه به شرکت توسعه و تجهیز ورزشگاه‌های کشور این امر محقق نشد و از سویی عدم بودجه برای حفظ و نگهداری از ورزشگاه 15 هزار نفری امیرکبیر، این اداره را با مشکلات مالی روبه‌رو ساخته است.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود تا با پیگیری نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی به عنوان عضو کمیسیون ورزش مجلس تا پایان سال 93 اعتبار لازم برای ساخت این سالن به حساب پیمانکار واریز شود تا شاهد افتتاح آن باشیم.

سرپرست اداره ورزش و جوانان کاشان، از روند تکمیل استخر مجموعه ورزشی امیرکبیر کاشان به عنوان مشکل دیگر فضاهای ورزشی در این شهرستان نام برد و گفت: چندین مانع بر سر راه اتمام این پروژه وجود دارد اما مهمترین علت تأخیر در تکمیل استخر تخصیص اعتبار کافی است.

شریف با بیان اینکه تعداد زیادی از متقاضیان بخش خصوصی آمادگی خود را برای تکمیل و بهره‌برداری از استخر اعلام کرده‌اند عنوان کرد: اما به دلیل اینکه پیش از آغاز عملیات تعمیر، استخر را برای اجاره به مزایده گذاشته بودند و زمانی که تعمیرات آغاز شد فرد پیروز شده در مزایده بر قرارداد خود اصرار دارد و خواهان در اختیار گرفتن آن پس از تکمیل پروژه است اما به دلیل عدم بودجه دولتی، تکمیل آن با رکود مواجه شده است و هیچ سرمایه‌گذاری حاضر به تکمیل آن و بهره‌برداری آن توسط پیروز مزایده نیست.

وی با اشاره به اینکه پیروز مزایده با شکایت به دادگاه حکم بهره‌برداری از مجموعه پس از اتمام عملیات تعمیر را گرفته است افزود: چون این فرد از اهالی کاشان نیست مذاکرات‌مان به نتیجه نرسیده است و پروژه با مشکل روبرو شده است اما انتظار می‌رود تا با حضور مدیرکل تربیت بدنی استان شاهد ختم این قائله باشیم و بیش از این ورزش کاشان متضرر نشود.

سرپرست اداره ورزش و جوانان کاشان، در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت ورزش کاشان در سال 92 بیان داشت: آن قدر که نتایج کسب شده در ورزش‌های انفرادی قابل توجه و تقدیر بود اما متاسفانه در ورزش‌های تیمی نتوانستیم انتظارات را برآورده کنیم.

شریف تصریح کرد: کسب عناوین متعدد کشوری و آسیایی در رشته‌های رزمی، پینگ‌پنگ، بدنسازی و دو و میدانی، لحظات شیرینی را برای ورزش کاشان رقم زد ولی عدم موفقیت تیم فوتسال و سقوط به دسته دوم مسابقات، عدم راهیابی تیم هندبال به لیگ برتر و آسیایی نشدن تیم والیبال باریج اسانس کاشان به عنوان نماد ورزش کاشان جمع کثیری از دوستداران ورزش را در کاشان ناراحت کرد.

این مسئول با اشاره به ناکامی تیم فوتسال سازمان آتش‌نشانی در لیگ دسته اول کشور ابراز داشت: برخی نامهربانی‌ها و عدم به کارگیری از تمام ظرفیت‌های موجود در کنار تنگناهای مالی تا نیم‌فصل مسابقات سرنوشت تلخی را برای این تیم رقم زد که انتظار می‌رود با حمایت شورای شهر و شهرداری کاشان در فصل آینده با برنامه‌ریزی مناسب تلخی‌های این رشته به ورطه فراموشی سپرده شود.

شریف در مورد عملکرد تیم هندبال سازمان رفاهی و تفریحی شهرداری کاشان به عملکرد قابل قبول این تیم تا اواخر مسابقات اشاره و تصریح کرد: عدم استفاده از دانش مربیان بومی و پذیرفتن مشاوره از صاحب‌نظران این رشته در کاشان و عدم تسلط کافی اسپانسر روی این تیم باعث شد تا نتیجه دلخواه فراهم نشود.

وی با اشاره به تخلف تیم کرمانی در مسابقات هندبال لیگ عنوان کرد: با اطلاع از تخلف نماینده کرمان در جریان مسابقات اعتراض خود را به فدراسیون هندبال تسلیم کرده‌ایم و منتظر پاسخ آنها هستیم تا به حق واقعی خود برسیم و بتوانیم صعود به لیگ برتر را جشن بگیریم.

شریف ضمن تقدیر از سرمایه‌گذاران حوزه ورزش کاشان نظیر خانواده حجازی بیان داشت: بی‌شک حضور تیم والیبال باریج اسانس در سطح اول ورزش کشور باعث شده است تا جوانان بسیار زیادی به میادین ورزشی کشانده شوند و روحیه ورزش را درمیان خانواده‌ها پررنگ کند و حتی کهنسالان این شهر را مجاب به پیگیری و تماشای دیدارهای والیبال باریج اسانس کند.

وی متذکر شد: اعلام استمرار حضور تیم والیبال باریج اسانس در لیگ برتر والیبال سال آینده شیرینی بزرگی برای ورزش کاشان بود که انتظار می‌رود با هماهنگی‌های به عمل آمده و تخصیص زمین مورد نیاز از سوی دستگاه‌های اجرایی، شاهد به زمین خوردن کلنگ سالن ورزشی باریج اسانس در سال 93 باشیم.

انتهای پیام/2406/ط40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول