اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی گیلان خبر داد

راه‌اندازی بازارچه‌های خوداشتغالی در گیلان

معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از راه‌اندازی بازارچه‌های خوداشتغالی به منظور رونق صنایع دستی در این استان خبر داد.

راه‌اندازی بازارچه‌های خوداشتغالی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نادر ذاکری پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از بازارچه خوداشتغالی هنرمندان صنایع دستی در این شهر اظهار کرد: راه‌اندازی مکان‌های عرضه محصولات صنایع دستی با همکاری استانداری در حال انجام است.

وی به فعالیت ستاد خدمات اجرایی سفر گیلان از 25 اسفند جاری اشاره کرد و افزود: طبق ابلاغ استاندار به فرمانداران ایستگاه‌های صنایع دستی در تمام شهرستان‌ها راه‌اندازی شده است.

ذاکری با بیان اینکه هنرمندان صنایع دستی آثار خود را در ایستگاه‌های مذکور عرضه می‌کنند، تصریح کرد: عرضه محصولات صنایع دستی توسط هنرمندان انجام می‌شود.

معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از راه‌اندازی بازارچه‌های خوداشتغالی به منظور رونق صنایع دستی در این استان خبر داد و بیان کرد: سال 93 امیدواریم شاهد ایجاد بازارچه‌های مذکور باشیم.

وی طراحی و تولید صنایع دستی را توسط هنرمندان گیلانی عنوان کرد و گفت: هنرمندان صنایع دستی گیلان شناسایی شدند و به اندازه کافی تولید وجود دارد.

ذاکری با اشاره به اینکه امکان راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع دستی در تمام شهرهای گیلان وجود دارد، خاطرنشان کرد: هنرمندان به صورت مستقیم آثار خود را در بازارچه‌ها به علاقه‌مندان عرضه می‌کنند.

معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان بر آموزش هنرمندان صنایع دستی تاکید کرد و یادآور شد: آموزش شاغلان صنایع دستی در اولویت است.

وی با بیان اینکه روش‌های تولید صنایع دستی باید کاربردی شود، اظهار کرد: نیاز و سلیقه مشتری در تولید صنایع دستی باید در نظر گرفته شود.

ذاکری بازاریابی را از موضوع‌های مهم در عرضه صنایع دستی دانست و بیان کرد: هنرمندان شرکت‌کننده در نمایشگاه‌ها باید از بازار و مشتری شناخت داشته باشند.

معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان وجود مشتریان پایدار در تولید صنایع دستی را مهم خواند و تصریح کرد: هنرمندان صنایع دستی در تمام شهرستان‌های گیلان آموزش می‌بینند.

وی احیای هنرهای منسوخ شده را از جمله برنامه‌ها در گیلان خواند و اظهار کرد: آموزش چموش‌دوزی و کدوی منقوش آغاز شده است.

ذاکری چموش‌دوزی را هنر پیچیده عنوان کرد و افزود: تعداد 20 نفر در مرحله مقدماتی آموزش چموش‌دوزی را گذراندند.

معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه 10 نفر مرحله تکمیلی آموزش چموش‌دوزی را می‌گذرانند، تصریح کرد: چموش باید از حالت سنتی خارج شده و کاربردی شود.

انتهای پیام/84001/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول