اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

مدیریت دشوار ترافیک تراژدی ورودی جنوبی مازندران

مدیریت دشوار ترافیک ایام تعطیل، تراژدی ورودی جنوبی مازندران است.

مدیریت دشوار ترافیک تراژدی ورودی جنوبی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از سوادکوه، محور سوادکوه به عنوان ورودی جنوبی مازندران در ایام تعطیلات با ترافیک سنگین و نیمه‌سنگین مواجه می‌شود.

ایجاد ترافیک سنگین در نوروز سال 93 از پیش‌بینی‌های محقق شدنی خواهد بود که با توجه به عدم تکمیل طرح ملی تعریض چهار باند شدن محور سوادکوه، حادثه‌خیز و کوهستانی بودن و گردش‌پذیر شهرستان شاهد اقبال مسافران به آن خواهیم بود.

نیروی انتظامی سوادکوه ترافیک تعطیلات را مدیریت می‌کند

فرمانده انتظامی سوادکوه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از راه‌اندازی قرارگاه نوروزی ناجا و تمرکز بر آن تاکید کرد و گفت: راهنمایی و رانندگی و پلیس‌راه و ناجا برای مدیریت ترافیک تعطیلات همراهی خواهند کرد.

محمد ولی‌مرادی با اشاره به تلاش‌های راه و شهرسازی در چهار باند شدن محور سوادکوه، افزود: هنگامی که خروجی فعالیت‌های راه و شهرسازی در تعریض محور سوادکوه را نمی‌بینیم به معنای آن است که کاری انجام نشده است.

پایگاه‌های هلال احمر سوادکوه میزبان مسافران نوروزی

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سوادکوه از آمادگی این جمعیت برای میزبانی از مسافران خبر داد و گفت: با 10 دستگاه انواع ماشین‌های این جمعیت در پنج پایگاه امداد جاده‌ای شهرستان برای فعالیت‌های امدادی و حمایتی کمک خواهیم کرد.

جهانگیر آذری با بیان اینکه پایگاه‌های امداد جاده‌ای گدوک، دوگل، ارفع ده، جوارم و شیرگاه جهت امدادرسانی به حادثه‌دیدگان ناشی از تصادفات جاده‌ای در آمادگی کامل قرار دارند، افزود: اسکان موقت مسافران در شرایط نامناسب جوی و اجرای طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در کمپ‌های هلال احمر سوادکوه برنامه‌ریزی شده است.

مدیریت ترافیک سوادکوه چند وجهی است

مدیریت ترافیک سوادکوه از موضوعات چند وجهی است که همراهی و همکاری ادارات و دستگاه‌های مختلف را می‌طلبد.

بالا بودن تصادفات جاده‌ای به‌ویژه در ایام تعطیلات تا جایی است که هر روز یک مصدوم در هر روز نوروز را نیز تجربه کرده‌ایم.

ایجاد دو تصادف به ازای هر روز آخرین آمار موثقی است که از میان سخنان مسئولان سوادکوه بیان شده است که لزوم تصمیم‌گیری جدی در آن را می‌طلبد.

کمبود بودجه و امکانات و تاخیر پیمانکاران راهسازی در تعریض محور سوادکوه منجر به قول‌های چند باره عمل نشده برای بهره‌برداری کامل از محور سوادکوه را فراهم کرده است.

نقاط حادثه‌خیز سوادکوه که با جان شهروندان سوادکوه و مسافران و گردشگران مرتبط هستند با نامناسب بودن جاده و بی‌احتیاطی رانندگان به تراژدی شهرستان زیبای سوادکوه تبدیل شده است.

نامناسب بودن جاده‌ها و کمبود امکانات رفاهی و خدماتی از دلایل کاهش بیش از دو هزار نفری جمعیت شهرستان سوادکوه نسبت به سرشماری سال 1385 است که این آمار در سطح مازندران بی‌نظیر و در سطح کشور به ارزیابی نیاز دارد.

پیش‌بینی می‌شود نوروز امسال هم محور سوادکوه با ترافیک سنگین و خسته کننده همراه باشد که علاوه بر اتلاف وقت مسافران، زندگی متعارف شهروندان را نیز با موانع زیادی روبرو کند و طرح نیمه‌کاره تعریض محور سوادکوه همچنان در چشم همگان خودنمایی کند.

انتهای پیام/86015/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول