اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برخلاف مصوبه شورای ترافیک شهرستان کرج

معاون استانداری البرز ساعات یک طرفه شدن جاده چالوس را اعلام کرد

برخلاف مصوبه رسمی و قانونی شورای ترافیک شهرستان کرج، معاون استانداری البرز ساعات یک طرفه شدن جاده کرج ـ چالوس ویژه ایام نوروز را اعلام کرد.

معاون استانداری البرز ساعات یک طرفه شدن جاده چالوس را اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج مجید سریزدی در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد که طی امروز بیست و نهم اسفند سال 92 و همچنین جمعه اول فروردین سال 93، جاده چالوس از ساعت 12 شب تا هشت صبح از کرج به سمت شمال یک طرفه می‌شود.

وی اعلام این محدودیت ترافیکی را به دلیل کنترل بار ترافیکی این محور عنوان کرده است.

بر اساس این گزارش، هر ساله در تعطیلات رسمی کشور به ویژه ایام نوروز، صدها هزار نفر از مردم که اکثر آنها ساکنان استان‌های تهران و البرز هستند، برای رسیدن به استان‌های شمالی از جمله مازندران و گیلان از محور کرج ـ چالوس استفاده می‌کنند.

همین امر موجب می‌شود که ترافیک سنگینی در این جاده زیبا اما قدیمی ایجاد شده و برخی اوقات به ویژه در ایام نوروز شهروندان مجبور به تحمل ترافیک‌ ده‌ها کیلومتری و چند ساعته می‌شوند.

به همین دلیل امسال طرح‌هایی از جمله تردد خودروها در جاده چالوس بر اساس طرح زوج و فرد و همچنین یک طرفه شدن این محور مطرح شد که برخی از آنها از جمله طرح زوج و فرد انتقادهای شدیدی را به همراه داشت.

این خبر موجب شد تا عزیز اکبریان نماینده کرج در مجلس طی تذکری در صحن علنی خانه ملت، اسکندر مومنی رئیس پلیس راهور را خطاب قرار داده و تاکید کند که نمایندگان استان‌های البرز و مازندران به نیروی انتظامی اجازه چنین کاری را نمی‌دهند.

در همین راستا، شورای ترافیک شهرستان کرج در تاریخ ششم اسفند ماه جلسه فوق‌العاده برگزار کرد و طی آن با بررسی دقیق و کارشناسی طرح‌های پیشنهاد شده،‌ در نهایت طرحی را برای کنترل بار ترافیکی جاده چالوس در ایام نوروز به تصویب رساند.

در رابطه با مصوبات این جلسه رضا گودرزی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان کرج به خبرنگار فارس در این شهرستان گفته بود در این جلسه مقرر شد که در روزهای 28 و 29 اسفند ماه جاری و همچنین یکم فروردین سال 93، تردد در جاده چالوس از ساعت 18 الی 6 صبح فردا از جنوب به شمال یک طرفه شود.

گودرزی گفت: در این ساعت، ماموران پلیس از حرکت خودروها از چالوس به کرج ممانعت می‌کنند.

وی اظهار داشت: این محدودیت‌ها برای کنترل ترافیک و روان‌سازی تردد خودروها در نوروز امسال اعمال می‌شود و انتظار داریم مردم همکاری لازم را با ماموران پلیس داشته باشند.

با وجود این مصوبه رسمی و قانونی، مجید سریزدی معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری البرز به خبرنگاران گفت: تردد خودروها از سمت کرج به چالوس در روزهای پنجشنبه 29 اسفند ماه و جمعه نخستین روز فروردین سال 93 از ساعت 24 شب تا 8 صبح روز بعد یک طرفه است.

این اظهارات در تناقض با مصوبه شورای ترافیک شهرستان کرج است که پیش‌تر ساعت یک طرفه شدن جاده چالوس را از 18 عصر تا 6 صبح مقرر کرده بود.

البته مجید سریزدی پیش از این و در تاریخ چهارم اسفند ماه به خبرگزاری فارس در کرج گفته بود که از عصر چهارشنبه بیست و هشتم اسفند 92 تا ساعت 12 شب جمعه اول فروردین 93 جاده کرج به سمت چالوس یک‌طرفه است.

این اظهارات متناقض و عدم اطلاع‌رسانی دقیق و صحیح به مردم به ویژه مسافران نوروزی را که قصد عبور از جاده چالوس از صبح امروز داشتند، دچار سردرگمی کرده است.

انتهای پیام/2302/ی40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول