اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفر نوروزی به شهر «تات» و «انگور»

طعم نان و نمک تاکستانی‌ها در میهمان‌نوازی نوروزی

با نزدیکی ایام بهار و نوروز صبر و اشتیاق تات زبان‌های تاکستان برای استقبال از مسافران دوچندان شده است.

طعم نان و نمک تاکستانی‌ها در میهمان‌نوازی نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان استقبال و پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی از جمله رفتارهای ماندگار و تمدنی مردم تاکستان است که به قولی هر مسافر و گردشگر عبوری از این شهر را نمک‌گیر میهمان نوازی و استقبال گرم شهروندان تاکستانی می‌کنند.

تات‌های میهمان‌نواز و خونگرم تاکستان با توجه به مهاجر پذیر بودن این شهر سالانه در فصول مختلف به ویژه نوروز و ایام تابستان حجم فراوان و شمار قابل توجهی از مسافران را پذیرا بوده و ماندگاری یک توقف و استراحت کوتاه در این شهر شهید پرور به خاطره‌ای وصف نشدنی برای هر گردشگری تبدیل می‌شود.

باغستان‌های هزاران هزار هکتاری انگور نماد فرهنگی و تمدنی شهر تاکستان است که استوانه‌هایی از زیبایی مواهب الهی را به تصویر می‌کشد که البته باید گفت تعداد انگشت شماری از مسافران و گردشگران عبوری از جاذبه دست نخورده و منحصر به فرد موفق به مشاهده می‌شوند.

فرماندار تاکستان در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تاکستان با اشاره به اینکه تاکستان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است، اظهار داشت: شهرستان تاکستان از مدت های قبل با برگزاری جلسات و ستادهای مختلف آمادگی خویش را برای پذیرایی از مسافران نوروزی اعلام کرده است.

علی اکبریان ادامه داد: شهر تاکستان با دارا بودن بسیاری از نقاط مهم گردشگری و تفریحی یکی از ارزشمندترین نواحی استان قزوین در حوزه گردشگری و سیر و سفر است.

این مسئول با اشاره به آمادگی شهرداران و بخشداران تاکستان برای رویارویی با حوادث احتمالی، نیاز‌های امدادی و نیز تأمین مواد غذایی برای در راه‌ ماندگان در ایام نوروز اظهار داشت: هم‌زمان با آغاز نوروز محصولاتی در قالب بسته‌های فرهنگی در ورودی شهر تاکستان همراه با نقشه جامع شهر تاکستان و آدرس اقامتگاه‌ها برای تجلی سیمای فرهنگی و هنری شهر تاکستان به مسافران نوروزی اهدا می‌شود.

فرماندار تاکستان با اشاره به اینکه باید با تمهیدات مناسب در ایام نوروز به شهروندان خدمت کرد، ابراز داشت: با توجه به اینکه شهروندان در آستانه نوروز بیشتر به دور از منزل هستند بنابراین بحث امنیت نیز در این ایام به طور ویژه باید دنبال شود.

اکبریان با تأکید بر اینکه طی سال‌های اخیر گام‌های اثرگذاری در حوزه نوروز در تاکستان برداشته شده است، ادامه داد: این امید می‌رود تا در سال جاری بتوان بهترین نوع و حجم از خدمات را به مسافران و میهمانان نوروزی تاکستان ارائه کرد.

وی بیان کرد: البته همیاری و همفکری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف برای برگزاری آیین‌های باشکوه فرهنگی و دینی در ایام نوروز نیز بسیار مهم است.

فرماندار تاکستان با اشاره به ضرورت گسترش برنامه‌های فرهنگی در ایام نوروز بیان کرد: میراث فرهنگی باید از تمام توان و همت خود برای ایجاد فضای مناسب در نوروز استفاده کند.

مسئولان و متولیان شهر تاکستان نیز اکنون به تکاپو برای آماده سازی شهر در آستانه نوروز افتاده‌اند و حال و هوای تاکستان رنگ سبزه و بوی بهار و ماهی قرمز به خود گرفته است.

معاون فرماندار تاکستان در این خصوص با اشاره به ضرورت آمادگی تمام جانبه در تاکستان در آستانه نوروز اظهار داشت: رعایت آداب اجتماعی و حسن اخلاق در روزهای آغاز سال نو باعث آشنایی بیشتر گردشگران و مسافران به جاذبه‌های فرهنگی و اجتماعی این شهرستان می‌شود.

رضا رحمانی بیان کرد: در ایام نوروز تقویت معاشرت و ارتباطات اجتماعی نیز به نحوی دیگر در بازتاب سیمای فرهنگی و اعتقادی شهرستان تأثیرگذار و نتیجه‌ بخش است.

وی ادامه داد: تلاش برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر طرح‌های نشاط و تعالی باید در محور برنامه‌های مسئولان شهری برای ایام سال نو قرار گیرد.

معاون فرماندار تاکستان ادامه داد: ادارات و مؤسسات سطح شهرستان نیز باید تا حد امکان در حوزه شرح وظایف و اختیاراتشان به تسهیل هرچه بیشتر سفرهای نوروزی اهتمام جدی و دلسوزانه داشته باشند.

رحمانی اضافه کرد: تعمیق باورها و ارزش‌های دینی و فرهنگی در ایام سال نو و اجرای مراسم ویژه مذهبی موجب تمایل بیشتر مسافران برای اقامت بیشتر در این شهرستان و بازدید از اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری می‌شود.

وی عنوان کرد: توجه بیشتر به مقوله رفاه و آسایش مسافران در ایام تعطیلات نوروزی می‌تواند بستر مناسب و مطلوبی را در زمینه جذب بازدید کنندگان و گردشگران به این شهرستان فراهم کند

وی افزود: مسئولان و نهادهای فرهنگی با برنامه‌ریزی، تعامل و همچنین طرح ایده‌های مناسب در روزهای آغازین سال جدید باید فضایی آرام و پرنشاط را برای مردم و میهمانان این شهرستان فراهم کنند.

معاون فرماندار تاکستان با اشاره به لزوم بهره‌برداری از ظرفیت‌های توانمند در سطح این شهرستان تصریح کرد: ارائه راهبرد و ایده‌های برتر در زمینه بهبود فضای شهری و ایجاد محیطی پرامید در سطح شهرستان می‌تواند پیش زمینه‌ای مناسب را برای ارتقای سطح اجتماعی مردم ایجاد کند.

معاون فرماندار تاکستان ادامه داد: امروزه با گسترش فناوری‌های نوین در حوزه‌های مختلف ارتباطی باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر عرصه‌ای با نشاط را برای معرفی جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و همچنین تاریخی به مردم شهرهای دیگر فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: انعکاس رویدادها و همچنین گزارش فعالیت‌های صورت گرفته در ایام سال جدید و ارائه آن به گردشگران نیز در اثربخشی هرچه بهتر مراسم و ویژه‌ برنامه‌های نوروزی می‌تواند مهم و مورد توجه قرار گیرد.

بر پایه این گزارش با توجه به اینکه متولیان شهری تاکستان بی صبرانه در انتظار بهار نو و تعطیلات نوروز هستند بنابر این یکی از مهمترین ملزومات و اولویت‌ها رسیدگی به سیمای ظاهری تاکستان و ایجاد یک فضای بهتر برای پذیرایی از مسافران نوروزی از تاکستان است که به قصد تفریح و گردشگری به این شهر با تمدن و پیشینه 7 هزار ساله تاریخی سفر می‌کنند.

شهردار تاکستان نیز در این خصوص با اشاره به آمادگی شهرداری بویین زهرا برای پذیرایی از نوروز اظهار داشت: کارکنان و متولیان شهری در تلاش هستند تا بتوانند با امکانات موجود بهترین میزان خدمات نوروزی را به شهروندان تاکستانی برسانند.

اصغر تقی‌پور بیان کرد: ایجاد و به کارگیری ایده‌های خلاق و کارآمد در خصوص نحوه چینش برنامه‌های نوروزی نیز مورد توجه شهرداری تاکستان قرار گرفته است.

وی به استقبال کم نظیر مسافران از برنامه‌های نوروزی سال گذشته شهرداری بویین زهرا اشاره و ابراز داشت: برنامه‌های نوروزی شهرداری در دو بخش ارائه خدمات به شهروندان و مسافران تمرکز یافته است.

این مسئول با اشاره به آماده‌باش واحدهای شهرداری تا پایان فروردین تصریح کرد: نخستین اقدام و مأموریت ستاد نوروزی شهرداری نیز تاکنون به انجام رسیده است.

این انتظار می‌رود تا بهار 93 مسافران و گردشگران نوروزی سفری پرخاطره را در گذر از شهر خوشه‌های زرین تاک تجربه کرده و شهروندان تاکستانی که میهمان نوازی آنها زبانزد و شهره مردم استان است تجربه این سفر را به مزاج گردشگران دو چندان جلوه دهند.

----------------------------------

گزارش از رسول لامعی رامندی

----------------------------------

انتهای پیام/77005/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول