اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران خبر داد

مذاکره با مسؤلان سازمان بنادر برای تأمین تجهیزات در بندر نوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران از پیگیری و مذاکره با مسؤلان ارشد سازمان بنادر درباره تأمین تجهیزات مورد نیاز تخلیه و بارگیری در بندر نوشهر خبر داد و گفت: با برنامه‌های پیش‌بینی شده در سال آینده شاهد ارتقاء عملکرد خواهیم بود.

مذاکره با مسؤلان سازمان بنادر برای تأمین تجهیزات در بندر نوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران، منوچهر تاتینا در مراسم تودیع معاون سابق اداری و مالی و نخستین نشست صمیمانه با کارکنان اداره کل لازمه اجرای اقتصاد مقاومتی و رسیدن به رشد مطلوب اقتصادی را استفاده بهینه از ظرفیت‌‌های بنادر عنوان کرد.

وی افزود: براساس سند چشم‌انداز 25 ساله، کشور ما باید جزء برترین کشورهای منطقه از لحاظ اقتصادی باشد.

وی با تشریح نقش سازمان بنادر و دریانوردی در اجرای اقتصاد مقاومتی و رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز خاطرنشان کرد: امروزه موضوع ترانزیت در بسیاری از کشورها یکی از منابع مهم درآمد محسوب می‌شود و کشور ما نیز با توجه به موقعیت ممتاز جغرافیایی می‌تواند سهم زیادی در حمل و نقل بار ترانزیت داشته باشد.

این مسئول از پیگیری و مذاکره با مسؤلان ارشد سازمان بنادر درباره تأمین تجهیزات مورد نیاز تخلیه و بارگیری در بندر نوشهر خبر داد و ابراز امیدواری کرد با برنامه‌های پیش‌بینی شده در سال آینده شاهد ارتقاء عملکرد اداره کل در بخش‌های مختلف باشیم.

وی کاهش فرایند تصویب طرح‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه را از اولویت‌های اداره کل در سال آینده برشمرد و اظهار داشت: پیگیری لازم در این زمینه از طریق سازمان بنادر انجام شده است و با توجه به وجود فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه و وجود زیرساخت‌های لازم در اراضی استحصالی آمادگی داریم برای حضور پررنگ‌تر بخش خصوصی به‌منظور ایجاد صنایع تبدیلی در پسکرانه تسهیلات مورد نیاز را در اختیار آنان قرار دهیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران تضمین سرمایه‌گذاری و قبول بخشی از سود سرمایه‌گذاری را یکی از راهکارهای سازمان بنادر و دریانوردی برای رونق و توسعه بنادر دانست.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران نیز از افزایش 100 درصدی آمار کنترل و بازرسی کشتی‌های ورودی به بنادر نوشهر و فریدونکنار در سال جاری نسبت به مدت مشابه قبلی خبر داد.

سعید کیاکجوری افزود: بازرسان  کنترل و بازرسی کشتی‌ها بر اساس شرح وظایف تعیین شده و به‌منظور افزایش ایمنی بنادر نسبت به بازرسی از کشتی‌های کنوانسیونی و غیر کنوانسیونی در بنادر نوشهر، فریدونکنار و بندر صیادی بابلسر اقدام کردند.

وی تصریح کرد: بر این اساس از مجموع 186 فروند کشتی ایرانی و خارجی واجد شرایط بازرسی، 118 فروند تحت بازرسی فنی و ایمنی قرار گرفتند که از این تعداد 86 فروند دارای نواقص فنی و ایمنی بودند.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران تصریح کرد: به‌منظور کنترل دقیق‌تر کشتی‌های متردد در بنادر، بازرسی‌های متمرکزی از سیستم‌های ماشین‌آلات، مدارک و گواهینامه‌های خدمه کشتی‌ها نیز انجام شده است.

کیاکجوری با بیان اینکه در این مدت شناورهای صیادی و ماهیگیری استان نیز با دقت ویژه تحت بازرسی قرار گرفته‌اند خاطرنشان کرد: در این ارتباط 85 فروند شناور صیادی مورد بازرسی قرار گرفته و به‌طور مستمر درباره رفع نواقص مشاهده شده با هماهنگی و همکاری شیلات استان پیگیری به عمل آمده است.

انتهای پیام/86019/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول