اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار جدید سبزوار:

چالش‌های زیادی در حوزه مدیریت شهری پیش رو داریم

شهردار جدید سبزوار با بیان اینکه دیوار‌های بی‌اعتمادی بین مردم و شهرداری بسیار ضخیم و مرتفع است؛ گفت: چالش‌های زیادی در حوزه مدیریت شهری پیش روی ماست و باید با همدلی این چالش‌ها را مرتفع کنیم.

چالش‌های زیادی در حوزه مدیریت شهری پیش رو داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار محمدعلی طالبی عصر امروز در مراسم تکریم و معارفه خود که در محل سالن اجتماعات شهرداری این شهر برگزار شد؛ با بیان اینکه شهرداری یک سازمان حرفه‌ای و خدماتی است و باید توسعه و پیشرفت شهر را سرلوحه کار خود قرار دهد اظهار داشت: در شهرداری بهره‌برداری ابزاری به نفع هیچ شخص یا سازمانی نباید صورت گیرد و خدمات آن باید معطوف به شهروندان باشد.

وی با اشاره به چالش‌های این مجموعه در سبزوار یادآور شد: متأسفانه در این مدت دچار عقب‌ماندگی‌های زیادی شده‌ایم و ما در شهر سبزوار فقط یک منطقه داریم که می‌توانیم آن را به محلی برای سکونت خوب توصیه کنیم که آن هم به دلیل مرتفع‌سازی‌های زیاد آن جا یک منطقه آسیب‌پذیر است.

وی با بیان اینکه بیش از یک چهارم شهر حاشیه‌نشین و یک چهارم دیگر نیز دارای بافت‌های قدیمی است؛ افزود: حلال نبودن برخی درآمدهای شهرداری، مرتفع‌سازی‌های غیر اصولی، ترویج معماری غربی در ساختمان‌های شهر، نبود الگوی مناسب فرهنگی، مشکلات طرح تفضیلی، درآمدهای ناپایدار، فقدان مطالعه پروژه‌های فراشهری و حریم شهر، نبود مقام سازی‌های پایدار، نبود ساختمان مدیریت بحران، نبود اطلس شهر، بی‌اعتمادی مردم و... را از جمله مشکلات این حوزه دانست.

وی با اشاره به تغییر تعاریف واژه شهرداری گفت: اگر تعاریف این واژه را تغییر دهیم مسیرهای توسعه نیز تغییر خواهد کرد و ما باید به سمت یک نوسازی و بازسازی جدی، مستمر و عمیق در شهرداری سبزوار برویم.

عضو هیئت علمی دانشگاه حکیم سبزوار با بیان اینکه فضای شهر پرشده از معماری‌های غربی افزود: متأسفانه در شهرداری نقشه‌ای برای ساماندهی الگوی‌های معماری اسلامی، میهنی و وطنی ارائه نشده و الگوهای زیبای شرق بر روی ساختمان‌ها دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه دولت‌ها می‌توانند کمک زیادی به شهرداری‌ها کنند؛ ادامه داد: بزرگترین چالش این نهادها این است که دولت‌ها دست از حمایت‌های مالی برداشته‌اند و سیاست‌های رهاسازی که دولت‌ها نسبت به شهرداری‌ها اتخاذ کرده‌اند موجب شده تا این سازمان دچار چالش‌های جدی شود.

طالبی افزود: در کنار این چالش‌ها راه‌کاری جز مهم‌ترین همدلی بین بخشی با مسئولین، حفظ وحدت و همراه کردن مردم و در کنار آنان بودن را نداریم.

وی ادامه داد: ما نیازمند حمایت‌های مالی، عاطفی و فکری مردم هستیم و باید به سمت جذب سرمایه‌گذاران و کارآفرینان برویم.

وی سال 93 را بهار تحول و پیشرفت در شهر سبزوار نامید و از همکاران خود دراین شهرداری خواست تا باهمدلی، همبستگی و دوستی برای خدمت به مردم بسیج شوند.

انتهای پیام/2202/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول