اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی رودسر خبر داد

آمادگی بازرسان سیار دامپزشکی رودسر در تعطیلات نوروز

رئیس شبکه دامپزشکی رودسر از آمادگی سه گروه بازرسی سیار دامپزشکی در ایام تعطیلات نوروزی در این شهرستان خبر داد.

آمادگی بازرسان سیار دامپزشکی رودسر در تعطیلات نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، حمید سرهندی عصر امروز در جریان بازرسی از واحدهای عرضه فرآورده‌های دامی این شهرستان اظهار کرد: نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی ویژه ایام نوروز تشدید می‌شود.

وی افزود: در این طرح سه گروه بازرسی سیار دامپزشکی بر نحوه تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در رودسر نظارت می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه طرح نظارتی از 29 اسفند آغاز شد و تا 15 فروردین 93 ادامه می‌یابد، افزود: در راستای اجرای این طرح، بازرسی بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شامل گوشت، مرغ، ماهی انجام می‌شود.

وی نظارت بهداشتی بر تامین و نگهداری و آماده‌سازی این فرآورده‌ها در رستوران، هتل و مجتمع‌های اقامتی را در دستور کار شبکه دامپزشکی ذکر کرد.

سرهندی متذکر شد: بازرسی‌ها به صورت مشترک با دیگر اداره‌های مربوطه مانند بهداشت و درمان، صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی انجام می‌شود.

به گفته وی، سه کشتارگاه رودسر، کلاچای و چابکسر در ایام تعطیلات نوروزی باز است و ذبح دام با نظارت و بازرسی بهداشتی و شرعی در آنها انجام می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی رودسر از وجود قرنطینه دامی واقع در گلوگاه چابکسر خبر داد و افزود: این قرنطینه بر ورود و خروج دام و فرآورده‌های خام دامی نظارت و کنترل می‌کند.

وی نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی را از وظایف دامپزشکی دانست.

سرهندی تصریح کرد: در مدت یک سال گذشته شبکه دامپزشکی رودسر بالغ بر یک‌هزار کیلو انواع گوشت قرمز، مرغ و فرآورده‌های پروتئینی را از 100 واحد عرضه غیربهداشتی، ضبط و معدوم کرده است.

وی با اشاره به اینکه در ایام تعطیل شبکه دامپزشکی رودسر آماده پاسخگویی به سئوالات شهروندان و مسافران است، یادآور شد: شهروندان و مهمانان در صورت رویت هرگونه تخلف با شماره‌های 1513 و یا 01426230071 و شبکه دامپزشکی رودسر ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام/84002/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول