اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

تدوین طرح افزایش و پایداری تولید برنج کشور در مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: طرح افزایش و پایداری تولید برنج کشور با رویکرد ارتقای منابع تولید به مسئولیت سازمان جهاد کشاورزی مازندران تهیه و تدوین شد.

تدوین طرح افزایش و پایداری تولید برنج کشور در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، جلسه تهیه و تدوین طرح افزایش و پایداری تولید برنج کشور که با حضور صاحب‌نظران و محققان برنج استان‌های مازندران و گیلان در معاونت مؤسسه تحقیقات برنج کشور واقع در آمل برگزار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این نشست اظهار داشت: در راستای حکم حکومتی رهبر معظم انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی، وزارت جهاد کشاورزی بر آن شد تا راهکارهای رسیدن به امنیت غذایی را برای 10 محصول در حوزه تولیدات گیاهی بررسی و برای آن طرح تهیه کند که مسئولیت تهیه و تدوین طرح برنج برعهده ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران است.

دلاور حیدرپور با بیان اینکه باید از فرصت به وجود آمده در بحث اقتصاد مقاومتی نهایت استفاده را به عمل آوریم، افزود: بخش کشاورزی می‌تواند در راستای اقتصاد مقاومتی به جایگاه شایسته خود دست یابد.

حیدرپور توجه به استفاده از بذر هیبرید، توسعه مکانیزاسیون، ضریب خوداتکایی، پایداری و استمرار تولید، ظرفیت منابع آبی کشور، تجهیز و نوسازی شالیزارها، آفات و بیماری‌های برنج و ترویج و آموزش کشاورزی به عنوان موارد مورد لحاظ در تهیه و تدوین این طرح نام برد.

وی یادآور شد: باید به همه این مسایل به صورت واقع‌بینانه نگریسته شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه جز با افزایش عملکرد در واحد سطح، راه دیگری برای افزایش تولید نداریم، دلیل این امر را توجه جدی به منابع آبی و عدم امکان افزایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با توجه به این مسئله دانست.

حیدرپور گفت: با توجه به بحران آب، نیاز به بازنگری اساسی در تولید محصولات کشاورزی داریم و الگوی کشت مناسب در تولید محصولات کشاورزی باید تعریف و تدوین شود.

وی تصریح کرد: این طرح پس از تهیه و تدوین توسط صاحب‌نظران و کارشناسان محصول برنج در اختیار معاونت تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی قرار می‌گیرد تا پس از طرح در هیئت دولت برای اجرا مورد ابلاغ قرار گیرد.

انتهای پیام/2296‌/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول