اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

وابستگی به نفت بی‌توجهی به سرمایه‌های کشور است

استاندار قزوین گفت: وابستگی به نفت سرکوب کردن حوزه‌های دیگر و بی‌توجهی به سرمایه‌های کشور است.

وابستگی به نفت بی‌توجهی به سرمایه‌های کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین مرتضی روزبه عصر امروز به مناسبت 29 اسفند سالروز ملی شدن صنعت نفت، ضمن بازدید از شرکت پخش فرآوردهای نفتی استان به ساختار اقتصادی کشور و وابستگی به نفت اشاره و تصریح کرد: مقایسه سیستم‌های اقتصادی ایران با کشورهایی که از بخش‌های مختلف اقتصادی بهره‌برداری می‌کنند و همچنین استفاده از تجربیات آنها می‌تواند در برون‌رفت از این وابستگی موثر باشد.

وی یکی از عوامل پایین بهره‌وری در کشور را پدیده شوم وابستگی به نفت عنوان و تصریح کرد: وابستگی به نفت سرکوب کردن حوزه‌های دیگر و بی‌توجهی به سرمایه‌های کشور است.

استاندار قزوین گفت: البته پس از انقلاب اسلامی تمام دولت‌ها به دنبال خروج از اقتصاد وابسته به نفت بودند و اقداماتی نیز انجام دادند و حتی این مهم به عنوان یکی از اصول برنامه‌های دولت قرار می‌گرفت ولی در زمینه اجرایی و عملیاتی کردن آن موفق عمل نکردیم.

وی ادامه داد: کشورهایی که این وابستگی را ندارند تلاش کردند و از بخش‌های دیگر برای رونق اقتصادی حداکثر استفاده را برده‌اند.

روزبه در ادامه به جایگاه‌های سوخت استان اشاره و افزود: جایگاه‌های سوخت استان قزوین اکنون شرایط خوبی پیدا کرده اما می‌توانند مدرن‌تر و بهتر از وضع موجود به مردم ارائه خدمت کنند.

وی شرکت پخش فرآوردهای نفتی را به عنوان متولیان امر توزیع سوخت عنوان و تاکید کرد: به دلیل وجود مشتریان ثابت به ویژه در ایام نوروز، نظارت مستمر بر نحوه توزیع صورت گیرد تا مردم در این ایام با مشکلی مواجه نشوند.

وی با بیان اینکه جمع مراجعه‌کنندگان به جایگاه‌ها حتی از بخش‌های درمانی بیشتر است، تصریح کرد: برخورد مناسب جایگاه‌داران با مشتریان و مسافران و همچنین نظارت مستمر شرکت پخش فرآوردهای نفتی دو امر اساسی در تکریم مردم و ارائه خدمت است.

استاندار قزوین نظارت بر مصرف را نیز دارای اهمیت دانست و افزود: کنترل مصرف نفت کوره، نفت سفید و بنزین در تمام اقشار جامعه در دستور کار این شرکت باشد و با ارائه الگوی‌های مناسب کنترل و توزیع، می‌توان قزوین را به عنوان یک مدل و الگو در کشور مطرح کرد.

وی چند نرخی بودن سوخت را یکی از عوامل قاچاق سوخت عنوان و تصریح کرد: چند نرخی بودن سوخت و قیمت بالای فرآوردهای نفتی در کشورهای همجوار باعث سوء‌استفاده توسط یکسری سودجو شده که باید با نظارت و مدیریت لازم و هماهنگی بین دستگاه‌های ذیربط با این پدیده شوم برخورد کرد.

مدیرعامل شرکت پخش فرآوردهای نفتی استان قزوین نیز در خصوص نحوه توزیع فرآوردهای نفتی در استان، میزان ذخائر، کنترل سوخت نیروگاه شهید رجایی، توسعه جایگاه‌های سوخت استان، اقدامات صورت گرفته جهت جلوگیری از قاچاق سوخت و ارتقاء و درجه بندی جایگاه‌ها گزارشی ارائه کرد.

حسین عادلی همچنین از اعلام آمادگی کامل شرکت فرآورده‌های نفتی استان برای اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه در استان خبر داد.

انتهای پیام/2667/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول