اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرحی در سال 93

حافظان کل قرآن، آیات قرآنی را در گفت‌وگوهای خود به‌کار می‌برند

مدیر موسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) گفت: در سال 93 طرح جدیدی از طرف این موسسه اجرا می‌شود که هر یک از قرآن‌پژوهان در زندگی خود آیات قرآن را به کار می‌گیرند و در گفت‌وگوهای روزمره با آیات قرآن صحبت می‌کنند.

حافظان کل قرآن، آیات قرآنی را در گفت‌وگوهای خود به‌کار می‌برند

به گزارش خبرگزاری فارس از استهبان، حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی بعد از ظهر امروز در چهارمین گردهمایی حافظان کل قرآن کریم اظهار داشت: این موسسه سالانه 150 حافظ کل قرآن کریم تربیت می‌کند که در مسابقات کشوری حضور می‌یابند و مقام‌های برتر را کسب می‌کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند ما به 10 میلیون حافظ قرآن نیازمندیم حافظان باید در شهر خود شعبه‌ای از این موسسه را راه‌اندازی کنند و ما نیز آماده‌ایم از آنان حمایت کنیم.

شاهسونی تصریح کرد: این موسسه به شدت به نیرو نیاز دارد و با تاسیس مدارس غیردولتی و گسترش این مراکز نیاز است که مسئولان آنها از حافظان قرآن کریم باشند.

وی ادامه داد: اکنون این موسسه دارای شش مرکز غیرانتفاعی قرآنی بوده و برای سال آینده شش مرکز جدید نیز در کشور راه‌اندازی می‌شود که به نیروهای جدید قرآنی نیاز دارد.

این فعال قرآنی گفت: این موسسه دارای دفتر زیارتی است به طوری که در سال 92 ما به لطف حضرت زهرا(س) توانستیم روزانه 200 نفر را به اردو ببریم و 200 نفر از فقرا را اطعام کنیم.

مدیر موسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با بیان اینکه شعار این موسسه «هر حافظ یک خیر است»، گفت: قرآن‌پژوهان این موسسه باید در جذب خیران توانمند باشند به خاطر اینکه این موسسه مردم‌نهاد است.

شاهسونی گفت: موسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) به طور متوسط سالانه 150 میلیون تومان هزینه می‌کند، از این رو نیاز به کمک خیران دارد.

وی ابراز داشت: در سال 93 طرح جدیدی از طرف این موسسه اجرا می‌شود که هر یک از قرآن‌پژوهان در زندگی خود آیات قرآن را به کار می‌گیرند و در گفت‌وگوهای روزمره با آیات قرآن صحبت می‌کنند، چراکه آنان حامل این آیات نورانی هستند و باید از این نعمت خداوند کمال استفاده را ببرند.

در ادامه این آیین نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: سوره انسان یکی از سوره‌های قرآن کریم است که چهره بشر را خوب، دقیق و زیبا ترسیم کرده و در مورد آفرینش او به زیبایی سخن گفته است.

آیت‌الله احمد بهشتی افزود: انسان دارای تکلیف بوده و مانند حیوانات و گیاهان نیست و ابزار تکلیف عقل، فکر، گوش شنوا و چشم بینای او است.

وی تصریح کرد: خداوند ابزار یاد گرفتن را به انسان آموخت تا تکلیف‌مند شود و پس از آن راه صعود و سقوط را در جلو پای او نهاد تا راه بهشت و جهنم را تشخیص دهد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: انسان باید درجات بالا را کسب کند و مانند عبادالله که از چشمه‌های بهشتی شراب می‌نوشند و برای رسیدن به آن زحمات بسیاری کشیده‌اند، حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) را الگوی خود قرار دهد.

آیت‌الله بهشتی تصریح کرد: حافظ، قرآن را به 14 روایت حفظ کرده که افتخاری برای ایران اسلامی است و به خاطر این به او حافظ می‌گویند و من زمانی که شما حافظان قرآن را می‌بینم لذت می‌برم.

از دیگر برنامه‌های این گردهمایی قرائت قاری بین‌المللی سید جواد حسینی، برگزاری مسابقه سوره دخان میان حافظان قدیم و تجلیل از 250 حافظ کل قرآن این موسسه بود.

انتهای پیام/2448/ک40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول