اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری زنجان خبر داد

عضویت 6 درصد جمعیت زنجان در کتابخانه‌های عمومی

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری زنجان گفت: 6 درصد جمعیت استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

عضویت 6 درصد جمعیت زنجان در کتابخانه‌های عمومی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رحیم عصفوری بعدازظهر امروز در انجمن کتابخانه‌های عمومی زنجان اظهار کرد: به طور میانگین بیش از 150 هزار جلد کتاب هر ماه از کتابخانه‌های عمومی استان به امانت گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این میزان امانت کتاب رقم قابل قبولی است، تصریح کرد: باید تلاش شود میزان امانت کتاب در استان زنجان افزایش یابد.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار زنجان با بیان اینکه طبق سند چشم‌انداز 35 درصد مردم استان باید عضو کتابخانه‌های عمومی زنجان شوند، اضافه کرد: در حال حاضر 6 درصد جمعیت استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

این مسئول با بیان اینکه گزارش کتابخانه‌های عمومی استان حکایت از این دارد که صنف خاصی از مردم کتاب به امانت می‌گیرند، افزود: در این زمینه نیاز به تحقیق است تا مشخص شود چه صنفی بیشتر از کتاب‌های کتابخانه‌های عمومی استان استفاده می‌کنند.

عصفوری با بیان اینکه باید بررسی شود که همه کتاب‌ها به چه نسبتی مورد مطالعه قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: بررسی و تحقیق در این موارد به وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت کتابخانه‌های دنیا از دو جنبه تغییر کرده‌ است، ادامه داد: قابلیت جستجوی کتاب در کتابخانه‌ها یکی از این جنبه‌ها است.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار زنجان با اشاره به اینکه در دنیا کتابخانه‌های عمومی با کتابخانه‌های سایر شهرها و در نتیجه با سایر کتابخانه‌های موجود در جهان ارتباط دارند، اضافه کرد: این اتصال باعث ارتباط ناشران کتاب‌ها با یکدیگر می‌شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان زنجان نیز گفت: در حال حاضر وضعیت و تعداد کتابخانه‌های عمومی استان قابل قبول است.

سیدافضل موسوی با اشاره به اینکه در حال حاضر کتابخانه‌های عمومی به صورت پراکنده در سطح استان زنجان فعالیت می‌کند، تصریح کرد: نخستین کتابخانه خیری استان توسط حاج آقا مهدوی احداث شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کتابخانه خیرساز دیگری در شهرک گلشهر کاظمیه زنجان در حال احداث است، تصریح کرد: به دلیل هوای سرد و کاهش دما عملیات احداث این کتابخانه تعطیل شده که امید است با تلاش همکاران سال آینده به مرحله بهره‌برداری برسد.

رئیس هیئت مدیره انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان زنجان تصریح کرد: امید است اقدامات انجام شده در انجمن خیرین کتابخانه‌ساز نیز باعث افزایش علاقه‌مندی مردم به کتاب و کتابخوانی شود.

انتهای پیام/73008/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول