اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

فرازی زیبا از تلاوت سوره «واقعه» توسط «محمد عمران»

به گفته بسیاری از کارشناسان علم قرائت صدای «محمد عمران» قاری برجسته مصری یکی از کامل‌ترین صداها در بین قاریان گذشته و جهان اسلام است.

فرازی زیبا از تلاوت سوره «واقعه» توسط «محمد عمران»

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، «محمد عمران» در نیمه ماه اکتبر سال 1944 در طنطای مصر به دنیا آمد. وی در یک سالگی بینایی خود را از دست داد اما با این وجود قرآن کریم را در سن 10 سالگی و در نزد شیخ عبدالرحیم المصری حفظ کرد و تجوید را نزد یکی از علمای قرائات به نام شیخ محمود خباز آموخت.

در سال 1955 در سن 11 سالگی به قاهره نقل مکان کرد و در آن شهر با شمار زیادی از قاریان از جمله شیخ محمد موسی آشنا شد. او یکی از رهروان شیوه انشاد دینی شیخ «علی محمود» به شمار می‌رفت.

هنگامی که به شهرت رسید برای تست دادن به رادیوی مصر راه یافت و پس از برتری در امتحان به عنوان یکی از مبتهلین برجسته پذیرفته شد.

آنچه محمد عمران را از سایر قاریان متمایز می‌کرد صدای منحصر به فرد و توانایی لحنی فوق‌العاده وی بود که آیات قرآن را به زیباترین نحو ممکن قرائت می‌کرد. به گفته بسیاری از کارشناسان علم قرائت صدای وی یکی از کامل‌ترین صداها در بین قاریان گذشته و حال جهان اسلام است.

سرانجام «محمد عمران» در سال 1994 دار فانی را وداع گفت اما خبر رحلت این قاری مصری در هیچ روزنامه یا حتی رادیو و تلویزیون این کشور پخش نشد و حتی برخی از دوستان نزدیک او پس از گذشت هفته‌ها از مرگش مطلع شدند چرا که وفات شیخ با سالگرد پیروزی‌های اکتبر اعراب بر اسرائیل مصادف بود به همین دلیل پخش ویژه برنامه‌ها و جشن‌ها از تلوزیون مصر مانع از پوشش خبری در زمینه وفات او بود.

در ادامه فرازی از تلاوت آیات 10 تا 12 سوره مبارکه «واقعه» با صدای «محمد عمران» کاری از گروه تلاوت شبکه قرآن و معارف سیما تقدیم مخاطبان خبرگزاری فارس می‌شود.

 

 

انتهای پیام/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول