اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار بوشهر خبر داد

پایان بازسازی 90 درصد منازل مسکونی در شهر زلزله‌زده شنبه

معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: بازسازی منازل آسیب‌دیده شهر زلزله‌زده شنبه تا 90 درصد پیشرفت داشته است.

پایان بازسازی 90 درصد منازل مسکونی در شهر زلزله‌زده شنبه

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، شاپور رستمی ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر اظهار داشت: سال 92 استان بوشهر از لحاظ حوادث طبیعی نظیر سیل و زلزله سال متفاوت و پرحادثه‌ای را نسبت به سال‌های گذشته تجربه کرد ولی با تلاش‌های فراوان دستگاه‌های مربوط به نحو بسیار مطلوبی این حوادث مدیریت شد.

معاون عمرانی استاندار بوشهر ادامه داد: در موضوع سیل و زلزله شهرستان دشتی و دشتستان با نگاه ویژه دولت و استاندار وقت و همچنین مصطفی سالاری استاندار جدید مدیریت خوبی صورت گرفت.

وی تصریح کرد: از عمده دلایل موثر در مدیریت مطلوب حوادث مذکور در استان، عملکرد به موقع و مناسب شورای بحران استان بود که توانست با کارنامه قابل قبولی که از خود به جای گذاشت استان بوشهر را در موضوع مدیریت بحران در کشور برجسته نشان دهد.

رستمی با اشاره به زلزله شهر شنبه ابراز داشت: 90 درصد بازسازی منازل آسیب‌دیده ساکنان شنبه به پایان رسیده و کارهای باقی مانده شامل زیباسازی و نازک‌کاری ساختمان‌ها است که با اعطای وام‌های بلاعوض این امر به خود ساکنان شنبه واگذار شده تا بتوانند با سلیقه خود کار ظاهری منازل را به انجام رسانند.

معاون عمرانی استاندار بوشهر افزود: در زلزله اخیر دشتستان نیز با تجربه موفق مدیران در مدیریت زلزله شهرستان دشتی، عملکرد مطلوبی از دستگاه‌های اجرایی استان به جای گذاشته شد.

وی در ادامه با اشاره به موضوع مدیریت بحران آب اظهار داشت: با توجه به بحران کمبود آب مدیران مربوطه باید با تشکیل کارگروه، مدیریت مناسبی را در مورد مشکل آب شهری و روستای لحاظ کنند.

معاون عمرانی استاندار بوشهر ادامه داد: مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر باید با پیگیری‌های مکرر برای مهیا شدن تسهیلات لازم، کشاورزانی را که از بحران خشکسالی متضرر شده‌اند حمایت کند.

رستمی یادآور شد: در تمام بخش‌های کشاورزی باید محصولات بیمه شوند تا برای جبران میزان متضرر شده کشاورزان آزادی عمل بیشتری برای مدیران این حوزه وجود داشته باشد.

وی در پایان عنوان کرد: با توجه به اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها مدیران دستگاه‌ها باید تلاش کنند تا با سابقه خوب اجرای این طرح در استان بوشهر، زمینه اجرای هدفمندی مرحله دوم نیز فراهم شود.

انتهای پیام/66006/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول