اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف جذب گردشگر صورت می‌گیرد

برگزاری جشنواره طبخ آبزیان حلال در چابهار

جشنواره طبخ آبزیان حلال با هدف جذب گردشگر در تعطیلات نوروز در منطقه آزاد چابهار برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره طبخ آبزیان حلال در چابهار

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد چابهار، بندر چابهار با مساحتی حدود 17 هزار و 155 کیلومتر مربع در جنوب شرقی ایران در کنار آب‌های گرم دریای عمان و اقیانوس هند قرار گرفته است که از جانب شمال به شهرستان های ایرانشهر و نیکشهر و از جنوب به دریای عمان و از شرق به پاکستان و از غرب به استان‌های کرمان و هرمزگان محدود است، دارای حدود 300 کیلومتر مرز آبی در دریای عمان است.

ماهی‌های گوناگون و شاه میگوها، محصولات دریایی منحصر به فرد این منطقه دیدنی است.

شرایط آب و هوایی و همجواری منطقه آزاد چابهار با دریا، نزدیکی به مدار رأس السرطان و قرار گرفتن در مسیر بادهای موسمی شبه قاره هند و جبهه‌های استوایی موجب شده که دارای آب و هوایی گرمسیری و معتدل با رطوبت نسبی باشد.

جاذبه‌های گردشگری شهرستان چابهار هر ساله گردشگران بسیاری را از داخل و خارج کشور به این منطقه جذب می‌کند.

این منطقه در ایام نوروز از پر ترددترین شهرهای استان و پذیرای حجم بسیار بالای گردشگر که از سراسر کشور به این منطقه سفر می‌کنند، است.

جشنواره طبخ آبزیان حلال یکی دیگر از برنامه‌های مفرح و شاد باشد انبساط خاطر گردشگران است که نوروز 1393 برای نخستین‌بار با همکاری سازمان منطقه آزاد چابهار برای آشنایی با گونه‌های آبزیان موجود در آب‌های کشورمان و منابع دریایی موجود در این گوشه از خطه کشورمان، برگزار می‌شود.

ماهیان کر( میش ماهی )، سرخو، شیر ماهی، حلوا، حلوا سفید، سنگسر، هامور، شوریده و غیره با گوشتی خوشمزه و حلال آماده طبخ برای مسافرینی که از این منطقه دیدن می‌کند، هستند.

بندر چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور است که به آب‌های اقیانوس هند دسترسی دارد و پیش‌بینی می‌شود با توجه به ارتقاء خدمات رفاهی و گردشگری در سطح منطقه آزاد چابهار، حجم گردشگران ورودی به این منطقه با رشد بالایی نسبت به سال گذشته مواجه شود.

آمادگی راهنمایان و تورگردانان، ارتقاء کیفی برنامه‌های گردشگری، جاذبه‌های گردشگری و تفرجگاه‌های بیشمار، فرهنگ بومی مردم منطقه به نوعی خبر از توان این منطقه در پذیرایی از مسافرین و گردشگران می‌دهد.

برگزاری جشنواره‌های هنری، برپایی بیش از 40 غرفه صنایع دستی از دیگر اقدامات سازمان منطقه آزاد چابهار در ایام گردشگرپذیر نوروز است.

انتهای پیام/75004/ی/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول