اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

آمریکا و اروپایی‌ها خوش‌بین به دریافت امتیاز از ایران نباشند

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها زیاد خوش‌بین به گرفتن امتیاز از ایران به شکل غیر‌قانونی در مسئله هسته‌‌ای نباشند چرا که ملت ایران هرگز از منافع خود کوتاه نمی‌آیند.

آمریکا و اروپایی‌ها خوش‌بین به دریافت امتیاز از ایران نباشند

منصور حقیقت‌پور در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما بر اساس توافق جامعی که بین ایران و گروه 1+5 انجام شده به تعهدات خود پایبند هستیم ولی این طرف غربی است که هر روز یک ادا و اطوار در‌می‌آورد و سعی می‌کند اصل توافق را زیر پا بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: ما هر چند به صداقت آمریکا و گروه 1+5 در این ماه‌های اخیر اعتماد نداشتیم و برخی از امتیازات داده شده را به حق نمی‌دانستیم اما برای نشان دادن حسن نیت خود به تمام قواعد بین‌المللی پایبند بودیم ولی اگر بخواهد گروه 1+5 توافق را به هم بزند ما قطعاً موضع جدیدی را اتخاذ خواهیم کرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: هرگونه مذاکره خارج از چارچوب موضوع هسته‌ای قابل قبول نیست و ما رضایت نخواهیم داد که غرب بر سر مسائل دیگر نظیر حقوق بشر بخواهد با ایران مذاکره کند.

الحاق جزیره کریمه به روسیه امیدها را در الحاق 17 شهر قفقاز به ایران فراهم کرد

حقیقت‌پور گفت: الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در تحولات اخیر اکراین این امیدواری را در دل‌ها زنده کرد که می‌توان 17 شهر جدا شده قفقاز را نیز به ایران بازگرداند.

وی افزود: می‌توان با راهکارهای حقوقی و پیگیری‌های بین‌المللی این آرزو را محقق کرد چرا که روسیه به راحتی شبه جزیره کریمه را به خاک خود برگرداند و ما نیز اگر این موضوع را پیگیری کنیم قادر خواهیم بود 17 شهر قفقاز را که در دوره شاهان بی لیاقت قاجار از ایران جدا شده به کشورمان ملحق کرد.

وی عنوان کرد: خود اهالی این 17 شهر اگر در همه‌پرسی شرکت کنند قطعاً راغب به پیوستن به کشورمان هستند چرا که این 17 شهر پاره تن ایران بوده و با اراده مردم می‌تواند به خاک ایران ملحق شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: بنده بارها اعلام کردم که در این زمینه می‌توان با راهکارهای درست پیگیر الحاق مجدد بود چرا که بالاتر از همه قواعد و قوانین بین‌المللی این علاقه‌مندی مردم ثابت می‌کند که این امر امکان‌پذیر است.

حقیقت‌پور در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: در این زمینه از دلسوزان و کارشناسان امر و متخصصان حوزه دیپلماسی خارجی انتظار می‌رود با اراده قوی وارد عمل شده و با الهام گرفتن از حوادثی که در اکراین و الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه رخ داد زمینه‌ای را فراهم کنند تا 17 شهر قفقاز به خاک کشورمان باز‌گردد.

انتهای پیام/62004/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول