اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به صورت روزانه صورت می‌گیرد

آمادگی پذیرش 2 هزار زائر در ستاد اسکان آستان هلال بن علی(ع)

عضو هیئت امنای حرم هلال بن علی (ع) از آمادگی ستاد اسکان این آستان برای پذیرش و اسکان روزانه 2 هزار زائر در تعطیلات نوروزی خبر داد.

آمادگی پذیرش 2 هزار زائر در ستاد اسکان آستان هلال بن علی(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام علی ناصریان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با همکاری مناسب شهروندان آران و بیدگل، ستاد اسکان نوروزی حرم هلال بن علی(ع)، دانشگاه‌های پیام نور و علمی کاربردی آران و بیدگل و هیئت‌های مذهبی، آستان مقدس آمادگی پذیرش و اسکان روزانه بیش از 2 هزار نفر از زائران نوروزی حرم مطهر را فراهم کرده است.

وی با اشاره به آغاز فعالیت ستاد اسکان نوروزی حرم مطهر از چهارشنبه 28 اسفندماه 92 خاطرنشان کرد: در این ستاد که تا 17 فروردین 93 فعال است، بیش از 30 خادم افتخاری مسؤولیت ساماندهی، اسکان و خدمات‌رسانی به زائران حرم مطهر را بر عهده دارند.

عضو هیئت امنای آستان هلال بن علی(ع) افزود: پس از پذیرش مسافران در این ستاد و راهنمایی آنها به محل اسکان، بسته‌های فرهنگی شامل شرح حال حضرت، نقشه گردشگری و سی دی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی حرم مطهر به زائران هدیه می‌شود.

ناصریان فعالیت ضیافت‌خانه حرم مطهر را از دیگر خدمات رفاهی آستان مقدس در ایام نوروز دانست و یادآور شد: برای رفاه حال زائران، ضیافت‌خانه آستان مقدس در ایام نوروز در دو نوبت ظهر و شب به زائران خدمات‌رسانی می‌کند و پخت نان در نانوایی حرم مطهر در این ایام به صورت شبانه‌روزی و 24 ساعته انجام می‌شود.

وی در ادامه به فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی اشاره و تصریح کرد: برنامه تحویل سال نو یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های نوروزی حرم مطهر و از باشکوه‌ترین برنامه‌های تحویل سال نو در بقاع متبرکه کشور است که هر ساله با حضور بیش از 10 هزار زائر و مجاور حرم مطهر برگزار می‌شود.

این عضو هیئت امنای آستان هلال بن علی(ع) افزود: سخنرانی حجت‌الاسلام سید محمد موسوی امام جمعه آران و بیدگل، پخش بیانات مقام معظم رهبری در دقایق ابتدایی سال جدید، نقاره‌زنی خدام افتخاری، مدیحه سرایی حاج اسماعیل اخباری، اجرای گروه تواشیح هلال منیر، مناجات‌خوانی مهدی فخرالدین و سخنرانی عباسعلی منصوری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از جمله برنامه‌های لحظه تحویل سال نو در حرم مطهر است.

ناصریان فعالیت دفتر پاسخگویی به سؤالات شرعی در دو بخش خواهران و برادران را از دیگر اقدامات فرهنگی در ایام نوروز دانست و ابراز داشت: این دفتر با همکاری حوزه علمیه حضرت امیرالمؤمنین و با حضور روزانه چهار تن از مبلغین آماده مشاوره و پاسخگویی به سؤالات شرعی زائران است.

به گفته وی، برپایی خیمه‌های معرفت، اجرای طرح آرامش بهاری، برگزاری نماز جماعت به صورت منظم، برپایی نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی مذهبی و نمایشگاه مهدویت، ایستگاه نقاشی و نماز، برپایی ایستگاه دل نوشته به حضرت محمد هلال(ع)، تولید ویژه‌نامه‌های مجازی در پایگاه اینترنتی هلال و انتشار بیش از 20 هزار نسخه بروشور  زندگی‌نامه حضرت محمد بن هلال(ع) و تقویم دیواری از دیگر اقدامات فرهنگی حرم مطهر در این ایام است.

ناصریان تصریح کرد: زائران و مجاوران به منظور ارائه نظرات و پیشنهادات می‌توانند هر روز از ساعت هشت صبح تا 18 با شماره 03622763231 تماس بگیرند و یا به سامانه 3000753266 پیامک ارسال کنند.

حضرت محمد بن هلال(ع) فرزند بی‌واسطه نخستین معصوم حضرت علی بن ابی طالب(ع) است که تبار مادری‌اش از امامه دختر زینب به دختر رسول خدا (ص) می‌رسد.

آستان مقدس این امامزاده لازم‌التعظیم در شهرستان آران و بیدگل شمالی‌ترین نقطه استان اصفهان، 100 کیلومتری شهر مقدس قم و هفت کیلومتری کاشان واقع است.

انتهای پیام/2406/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول