اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی زنجان خبر داد

افزایش 249 درصدی اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی زنجان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی استان زنجان 249 درصد رشد داشته است.

افزایش 249 درصدی اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدربیع احمدخانی ظهر امروز در انجمن کتابخانه‌های عمومی زنجان با اشاره به اینکه 17 اسفندماه امسال دهمین سالگرد تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بود، گفت: این نهاد در سال 82 به عنوان چهاردهمین نهاد عمومی غیردولتی کشور تاسیس شده است.

وی با بیان اینکه استان زنجان در سال 83 دارای 36 باب کتابخانه عمومی بود، افزود: امسال با تلاش مسئولان و همکاران این تعداد به 79 باب کتابخانه عمومی رسیده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان ادامه داد: این تعداد کتابخانه عمومی نسبت به سال 83 افزایش 119 درصدی داشته است.

افزایش 93 درصدی زیربنای کتابخانه‌های عمومی زنجان

این مسئول زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در سال 83 را 18 هزار و 700 متر مربع اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 30 هزار و 430 متر مربع زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان زنجان است که 93 درصد رشد داشته است.

احمدخانی مساحت زمین کتابخانه‌های عمومی استان در سال 83 را 43 هزار و 15 متر مربع اعلام کرد و یادآور شد: امسال زمین کتابخانه‌های عمومی به 83 هزار و 603 متر مربع افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: مساحت زمین کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از سال 83 تاکنون 92 درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در سال 83 2 هزار و 300 عدد صندلی داشته است، ادامه داد: در حال حاضر پنج هزار و 196 عدد صندلی در کتابخانه‌های عمومی وجود دارد که نسبت به سال 83 به میزان 126 درصد رشد داشته است.

وجود یک میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی زنجان

این مسئول با بیان اینکه در سال 83 تعداد کتاب‌های کتابخانه‌های عمومی 356 هزار جلد کتاب بوده است، گفت: هم‌اکنون یک میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌‌های عمومی وجود دارد که 172 درصد رشد را نشان می‌دهد.

احمدخانی اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در سال 83 را 15 هزار و 800 نفر اعلام کرد و متذکر شد: در سال 92 این تعداد به 55 هزار و 372 نفر رسیده است که 249 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در سال 83 کتابخانه خیرساز در استان زنجان وجود نداشت، ادامه داد: در حال حاضر پنج کتابخانه خیری در سطح استان فعالیت می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه کتابخانه ویژه نابینایان در سال 83 وجود نداشت، گفت: در حال حاضر یک باب کتابخانه عمومی ویژه نابینایان و کم‌بینایان در زنجان فعالیت می‌کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: زنجان به عنوان نخستین استانی است که کتابخانه عمومی ویژه نابینایان راه‌اندازی کرده است.

احمدخانی با بیان اینکه در سال 83 کتابخانه سیار در سطح استان زنجان وجود نداشت، اظهار کرد: هم‌اکنون سه دستگاه مینی‌بوس به عنوان کتابخانه سیار در استان زنجان فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: کتابخانه‌های سیار به روستاهای فاقد کتابخانه عمومی خدمات مختلف کتابخوانی ارائه می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه در طول سال‌های گذشته کتابخانه دیجیتال برای کودکان و نوجوانان در استان زنجان راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: امید است امکانات و برنامه‌های مختلف کتابخانه‌های عمومی استان باعث افزایش علاقه مردم به کتاب و کتابخوانی شود.

انتهای پیام/73008/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول