اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سبحانی:

هر روزی که برکتی الهی نصیب آدمی شود عید است/حرمت فاطمیه را در نوروز حفظ کنیم

یکی از مراجع تقلید گفت: اگر به مفاهیم قرآنی توجه کنیم خواهیم فهمید که وقتی برکتی الهی به مردم می‌رسد آن روز عید خواهد بود.

هر روزی که برکتی الهی نصیب آدمی شود عید است/حرمت فاطمیه را در نوروز حفظ کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی امروز در انتهای درس خارج اصول خود در مسجد اعظم گفت: عید را از آن جهت به این نام می‌خوانند که به معنای بازگشت به نقطه قبلی بوده مثلاً مردم قدیم وقتی آفتاب باز هم به برج حمل می‌رسیده آن روز را عید اعلام می‌کردند.

وی افزود: اگر به مفاهیم قرآنی توجه کنیم وقتی برکتی الهی به مردم می‌رسد آن روز عید خواهد بود؛ به عنوان مثال روزی که حضرت عیسی (ع) از خداوند خواست مائده‌ای آسمانی برای ایشان و حواریون بفرستد فرمود من این روز را برای مسیحیان عید اعلام می‌کنم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه جمعه را سیدالایام و عید می‌نامند، ادامه داد: این هم به دلیل برکتی الهی است که در جمعه‌ها وجود دارد.

وی تصریح کرد: وقتی روزهای میلاد ائمه اطهار (ع) را عید اعلام می‌کنیم به دلیل برکتی الهی یعنی همان وجود نازنین آن بزرگواران است که نصیب بشریت شده‌اند.

آیت‌الله سبحانی به عید نوروز اشاره کرد و گفت: ویژگی الهی بودن در نوروز وجود ندارد و نمی‌توان آن را نوعی عید اسلامی دانست ولی رسم خوبی است به شرط اینکه مردم در ملاقات‌ها و سفرهای خود گناهی انجام ندهند و رسانه‌ها هم این موضوع را رعایت کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر خواندن دعای تحویل سال به نیت نزدیک شدن به خداوند و پرهیز از گناه، عنوان کرد: هر روزی که گناهی انجام نگیرد لطفی الهی نصیب آدمی شده و عید خواهد بود؛ مراسم تحویل سال نو هم باید ساده و عاری از گناه باشد ولی امسال مقارن با ایام فاطمیه شده است که باید احترام فاطمیه را هم نگاه داشت.

انتهای پیام/78004/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول