اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه شورای شهر نیشابور:

منطقه نمونه گردشگری نیشابور در حد حرف باقی مانده است

عضو شورای اسلامی شهر نیشابور گفت: عنوان منطقه نمونه گردشگرى نیشابور چیزى در حد یک عنوان و حرف بیش نیست که این امر ستمی بزرگ در حق نیشابور است.

منطقه نمونه گردشگری نیشابور در حد حرف باقی مانده است

علی جدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: یکى از مهم‌‏ترین تصمیمات هیئت دولت در جریان سفر رئیس جمهور به خراسان رضوى، موضوع معرفى نیشابور به عنوان منطقه نمونه بین‌‏المللى گردشگری است.

وی ادامه داد: این در حالى است که با وجود مناطق تفریحى و گردشگرى هیچ اقدامى صورت نگرفته است.

جدی ادامه داد: تا به امروز در نیشابور نه تنها هیچ اقدام عملى خاصى در خصوص آماده‌‏سازى و تجهیز مناطق گردشگرى صورت نگرفته است که حتى هیچ کار خاص نمادینى که معرف جاذبه‏‌هاى متعدد و منحصر به‌ ‏فرد در زمینه گردشگرى باشد نیز صورت نپذیرفته که خود ظلمى بزرگ در حق نیشابور و شهروندان نیشابورى است.

وی با بیان اینکه نیشابور ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر دارد، تصریح کرد: رونق توریسم باعث رونق اقتصاد نیز می‌شود اما با وجود همه این موارد، مصوبات دولت در این منطقه در حد حرف باقی مانده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر نیشابور خاطرنشان کرد: مسئولان باید به دنبال جذب سرمایه‌گذار باشند تنها در این صورت است که می‌توان گردشگری منطقه را تکان داد.

جدی ادامه داد: مثلاً در منطقه گردشگری خیام هنوز سرویس بهداشتی مناسب نداریم که حداقل‌های یک منطقه گردشگری است؛ در قبال آیندگان مسئولیت داریم و باید از ادامه روندهای اشتباه جلوگیری کنیم اگر تا 5 سال آینده در منطقه گردشگری خیام و عطار و محور باغرود اقدام مناسبی نشود و از ساخت و ساز بی‌رویه جلوگیری نگردد دیگر فضایی برای کار کردن نخواهیم داشت.

به گفته وی، برای این‌گونه موارد مثال‌های زیادی هست که مردم خودشان مطلع‌تر از مسئولان هستند، در این خصوص تاکنون چهار جلسه در کمیسیون مشارکت‌های اقتصادی با مدیران میراث فرهنگی و اوقاف داشتیم و یک جلسه هم با مدیرکل میراث فرهنگی استان خراسان رضوی داشتیم و پیگیری‌ها ادامه دارد.

جدی گفت: در پایان سال 200 میلیون تومان در متمم بودجه برای منطقه گردشگری خیام دیده شده و در بودجه سال بعد هم طرح مطالعات جامع مناطق گردشگری پیش‌بینی شده که در حال بررسی است.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول