اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعلام کرد

مصدومیت 37 نفر در حوادث چهارشنبه‌سوری/کاهش آمار 17 نفری مصدومان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان آمار مصدومان مراسم چهارشنبه‌سوری در این استان را 37 نفر اعلام کرد.

مصدومیت 37 نفر در حوادث چهارشنبه‌سوری/کاهش آمار 17 نفری مصدومان

طیب قدیمی دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: چهارشنبه‌سوری سال گذشته 54 نفر مصدوم شدند که این رقم امسال به 37 نفر کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان اضافه کرد: تاکنون 4 مورد از آمار 37 نفری مصدومان بستری شده‌اند که دو نفر آنها سوختگی و دو نفر نیز از ناحیه چشم آسیب شدید دیده‌اند.

به گفته قدیمی، مابقی مصدومان به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری تا این لحظه مربوط به شهرستان سقز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به تکرار مراسم آتش‌بازی در شب عید در استان، از مردم درخواست کرد تا ضمن توجه به هشدارهای لازم در خصوص عدم استفاده از مواد محترقه خطرناک، از تکرار چنین اتفاقاتی جلوگیری کنند.

وی اطلاع‌رسانی رسانه‌ها در کاهش آمار مصدومان را انکارناپذیر خواند و گفت: با این روند امید می‌رود در سال‌های آینده آمار مصدومان به حداقل ممکن برسد.

قدیمی در ادامه تعداد پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی شهری و بین‌شهری در سطح استان را 36 مورد اعلام کرد و گفت: اکیپ‌های پایگاه‌های ثابت جاده‌ای در ایام تعطیلات تا زمان غروب آفتاب در کنار جاده‌ها مستقر می‌شوند.

وی همچنین از برپایی چادرهای سلامت در داخل شهرها خبر داد و گفت: در این چادرها ضمن ارائه مشاوره و راهنمایی، داروهای مورد نیاز مجاز نیز به مسافران داده می‌شود.

قدیمی در پایان متذکر شد: کشیک‌های بهداشت محیط با هدف نظارت بر رعایت موارد بهداشتی در مراکز عرضه مواد خوراکی از اول اسفندماه امسال آغاز شده و تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

انتهای پیام/79002/ذ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول