اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اکران 4 فیلم ویژه نوروز در سینماهای مشهد

همه ساله مشهدی­‌ها همزمان با سایر شهرهای کشور آغاز بهار را با اکران فیلم‌­های سینمایی ویژه نوروز شروع می­‌کنند.

اکران 4 فیلم ویژه نوروز در سینماهای مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، در حالی که هشت فیلم برای اکران نوروز 93 در نظر گرفته شده است اما سهم مشهد از این تعداد 4 فیلم بوده که با توجه به میزان علاقه بسیار مشهدی­‌ها، تعداد این آثار به نظر کم می‌­آید.

با این همه اکران فیلم­‌های نوروزی همواره مورد استقبال مخاطبان و علاقمندان به سینما قرار می­‌گیرد و مشهد نیز از این قائده مستثنی نیست.

به علت اکران فیلم­های نوروز 93 در آخرین هفته سال جاری در سینماهای مشهد همزمان با تهران به معرفی این فیلم­ها پرداختیم.

*خط ویژه

این فیلم که در یازدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد اکران شد، داستانی طنز با روایتی متفاوت دارد؛ خط ویژه داستان چند جوان را روایت می‌­کند که به علت مشکلات مالی اقدام به هک کردن یک حساب­‌ از بانک کرده و مخاطب را تا پایان با خود همراه می‌­کنند.

در این فیلم بازیگرانی همچون مصطفی زمانی، هانیه توسلی، هومن سیدی، میلاد کی‌مرام، پریناز ایزدیار، میترا حجار، محسن کیایی و سام قریبیان بازی می­‌کنند. 

از نکات جذاب خط ویژه می­‌توان به دیالوگ­‌های طنز در کنار استفاده از لوکیشن­‌های زیاد و تعقیب و گریزهای فراوان اشاره کرد.

علاقمندان برای دیدن این فیلم می­‌توانند به سینماهای هویزه و سیمرغ بروند و از دیدن آن لذت ببرند.

*معراجی‌ها

این فیلم به نویسندگی و کارگردانی مسعود ده‌نمکی است که مانند سه فیلم اخراجی­‌ها با فضایی طنز و کنایه­‌هایی به جامعه امروز ساخته شده است.

معراجی­ها داستان پسری را روایت می‌­کند که دوست دارد به جبهه برود اما خانواده با نظر او مخالفند.

ده‌نمکی در این فیلم نیز از بازیگرانی همچون اکبر عبدی، مهران احمدی، ایراندخت مهیمن، جواد هاشمی، برزو ارجمند، ماشاءالله شاهمرادی‌زاده و ... استفاده کرده است.

در این فیلم بار طنز داستان به عهده اکبر عبدی و مهران احمدی بوده البته این بار اکبر عبدی با گریم متفاوت و دیالوگ­‌های خاص نقش خود متفاوت­‌تر از گذشته بازی کرده است.

علاقمندان برای دیدن این فیلم می­‌توانند به سینماهای آفریقا، هویزه و سیمرغ بروند.

*«چ»

این فیلم که به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا ساخته شده، روایت موقعیت‌­های شهید چمران در یکی از جنگ‌های کردستان است؛ در این فیلم بازیگرانی همچون فریبرز عرب­‌نیا، بابک حمیدیان، مریلا زارعی و ... بازی می‌کنند.

این فیلم که به عنوان بهترین اثر از سوی تماشاگران یازدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد انتخاب شد در سینماهای سیمرغ و هویزه پایتخت معنوی کشور اکران شده است.

*طبقه حساس

این فیلم داستانی به نویسندگی و کارگردانی کمال تبریزی بوده و از داستان و روایتی طنز برخوردار است. 

در این فیلم رضا عطاران، پانته‌آ بهرام، ‌آزاده صمدی، سوگل قلاتیان، ناصر عرفانی، هوتن شکیبا، بهاره رهنما، ‌پیمان قاسم‌خانی،‌ بهادر مالکی، محمد بحرانی، کاظم سیاحی، لیلی فرهاد‌پور، حسین افشار، رضا بهبودی، اصغر قاسم‌خانی، شبیر پرستار، بهرام ابراهیمی، رضا کریمی، نادر فلاح، شاهرخ دولکو، حسین پناهی، مسعود ریحانی، احسان بیات‌فر، ‌عباس ده‌منش، عسگر رضایی، مهدی پاشایی و محمدرضا فروتن بازی می‌کنند.

داستان فیلم طبقه حساس درباره مردی است که قبر دو طبقه­‌ای را برای خود و همسرش خریداری کرده است اما پس از فوت و خاکسپاری همسرش متوجه می­‌شود مرد دیگری در طبقه دوم این قبر دفن شده و ... . 

از جنبه‌­های قابل توجه آن می‌توان به بازی و گریم متفاوت رضا عطاران و نقش پیمان قاسم‌خانی به عنوان یک فرد مرده اشاره کرد که جذابیت­‌های آن را دو برابر می‌­کند.

علاقمندان برای دیدن این فیلم می­توانند به سینماهای سیمرغ و هویزه بروند.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول