اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت گرفت

50 فعالیت فرهنگی ورزشی شهرستان خوسف در سال 92

رئیس ورزش و جوانان شهرستان خوسف از 50 فعالیت فرهنگی ورزشی این شهرستان در سال جاری خبر داد و گفت: این فعالیت‌ها شامل برگزاری‌ جشنواره‌های فرهنگی ورزشی، همایش پیاده‌روی خانوادگی و مسابقات قهرمانی ورزش‌های کلاسیک بوده است.

50 فعالیت فرهنگی ورزشی شهرستان خوسف در سال 92

سیدحسین اصغری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: اداره ورزش و جوانان شهرستان خوسف در سه حوزه ورزش همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای، میزبانی مسابقات کشوری و منطقه‎ای در سال جاری فعالیت چشمگیری داشته است.

وی به حوزه فعالیت‌های ورزش همگانی اشاره کرد و افزود: در راستای ایجاد شور و نشاط اجتماعی شش همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهرستان خوسف به مناسبت‎های مختلف مذهبی و انقلابی از جمله روز زن، هفته جوان، آدینه و دهه فجر در روستای گیو برگزار شده است که در مجموع بیش از 30 هزار نفر برای حفظ سلامتی خود در این همایش‌ها شرکت کرده‌اند.

برگزاری 14 جشنواره فرهنگی ـ ورزشی و بومی ـ محلی و 15 مسابقه قهرمانی در رشته‌های گوناگون

رئیس ورزش و جوانان شهرستان خوسف اذعان داشت: به منظور نهادینه کردن فعالیت‎های ورزشی در میان بانوان در مناسبت‌های مختلف 9 جشنواره‌های فرهنگی - ورزشی ویژه بانوان با عنوان دختران فاطمی در بخش ماژان، خور، تقاب، معصوم‌آباد، گیو و خوسف با برنامه‌های متنوع اجتماعی ورزشی برگزار شده است که صدها بانوی ورزشکار در آن مشارکت داشته‌اند.

اصغری با بیان اینکه 15 مسابقات ورزشی قهرمانی در شهرستان خوسف برگزار شده است، خاطرنشان کرد: در بخش آقایان مسابقات دوی صحرانوردی، فوتبال، والیبال و در بخش بانوان نیز مسابقات پینگ‌پنگ، والیبال، دارت، فوتسال در مناسبت‌های آزادی خرمشهر، جام رمضان و دهه فجر برگزار شده است که نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته‌ است.

وی یادآور شد: یکی از راه‌های احیا، ترویج و سازماندهی فعالیت‌های ورزشی در مناطق روستایی و عشایری برگزاری جشنواره‌‌های ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی است که در همین راستا پنج جشنواره بومی و محلی در مناطق روستایی و عشایری معدن قلعه‌زری، دقخور، گیو و شهر خوسف برگزار شده است.

نخستین همایش و مسابقه اتومبیل‌رانی و موتورسواری و شترسواری شرق کشور

رئیس ورزش و جوانان شهرستان خوسف به میزبانی مسابقات کشوری و منطقه‌ای این شهرستان اشاره کرد و گفت: نخستین همایش بزرگ و مسابقات موتورسواری و اتومبیل‌رانی ماشین‌های شاسی بلند و دو محوری شرق کشور در کویر خور خوسف برگزار شد که تعدادی از موتورسواران و رالی‌کاران بنام و صاحب مدال قهرمانی کشور در این مسابقات حضور داشتند.

اصغری ادامه داد: به منظور احیای رشته‎های سوارکاری ویژه مناطق کویری کشور، نخستین مسابقات شترسواری شرق کشور در دق خور خوسف برگزار شد که مورد استقبال خوب عشایر این منطقه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در حوزه جوانان نیز اداره ورزش و جوانان شهرستان خوسف نیز فعالیت‌هایی داشته است، تصریح کرد: سه جلسه ستادی با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مسئولان اداری و انتظامی این شهرستان به منظور برنامه‌ریزی و سازماندهی امور جوانان برگزار شده است که در وضعیت اجتماعی و اشتغال این قشر جامعه تأثیرگذار بوده و اثرات مثبتی داشته است.

رئیس ورزش و جوانان شهرستان خوسف به ظرفیت و پتانسیل شهرستان‌های خراسان جنوبی در ورزش اشاره کرد و افزود: به منظور شناسایی و استعدادیابی نونهالان شهرستان خوسف نخستین فستیوال فوتبال انتخابی این شهرستان با حضور نماینده فدراسیون در سال جاری برگزار شد که ده‌ها فوتبالیست نونهال به رده فستیوال استانی و کشوری راه پیدا کردند.

این مقام مسئول اذعان داشت: در سال جاری بیش از 100 ورزشکار آقا و خانم در قالب 10 تیم به مسابقات ورزشی قهرمانی خراسان جنوبی و کشوری در رشته‌های کاراته، دوومیدانی، والیبال، فوتسال، فوتبال، پینگ‌پنگ، بازی‌های بومی محلی و شترسواری اعزام شده‌اند که مقام‌های قهرمانی و نایب قهرمانی تیمی کاراته استان را کسب کرده‌اند.

رشد 60 درصدی ورزشکاران سازمان‌یافته سال جاری خوسف نسبت به گذشته

وی به 396 ورزشکار سازمان‌یافته شهرستان خوسف در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال جاری این تعداد با حدود 60 درصد افزایش به 560 نفر رسیده است که 128 نفر از ورزشکاران را بانوان تشکیل می‌دهند.

رئیس ورزش و جوانان شهرستان خوسف خاطرنشان کرد: در این شهرستان هفت مکان ورزشی فعال است که از این تعداد سه سالن ورزشی و یک گود ورزش باستانی در اختیار ورزشکاران روستایی این شهرستان قرار دارد.

اصغری به راه‌اندازی و تجهیز دو خانه‌ ورزش روستایی در سال جاری در شهرستان خوسف اشاره و اضافه کرد: در حال حاضر 15 خانه ورزش روستایی فعال است که با امکاناتی چون میز پینگ‌پنگ، فوتبال‌دستی‌، میز شطرنج و دارت تجهیز بوده و در خدمت جامعه روستایی است.

انتهای پیام/69014/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول