اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خبر داد

تحریر فداکاری دو اسوه ایثار کامیارانی در کتب درسی دبستان

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از ارائه طرحی به سازمان تألیف کتب درسی کشور، مبنی بر تحریر فداکاری دو اسوه ایثار کامیارانی، در کتب درسی پایه سوم دبستان خبر داد.

تحریر فداکاری دو اسوه ایثار کامیارانی در کتب درسی دبستان

به گزارش خبرگزاری فارس از کامیاران، سالار عرفانی‌نسب عصر امروز در مراسم یادبود ادهم مظفری و حامد فریدی، دو اسوه فداکاری در این شهرستان، اظهار داشت: یقیناً معلمینی چون ادهم و دانش‌آموزی چون حامد با ایثار و از جان گذشتگی خود نمادی از روشنگری و هدایت در جامعه هستند.

وی ضمن تقدیر از فداکاری‌های معلمان کردستانی ادامه داد: اشخاصی که می‌توانند با ایثارهای خداپسندانه و شایسته‌شان نجات‌بخش جان کسی باشند، الگویی برای انسان‌ها می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان ادامه داد: واژه ایثار سرشار از زیبایی و والایی و ازخود گذشتگی است و ایثار جان، زیباترین و والاترین نوع از خود گذشتگی است که این دو بزرگوار به آن جایگاه رسیدند.

عرفانی‌نسب ایثار جان را از سخت‌ترین نوع ایثارها دانست و افزود: ادهم مظفری و حامد فریدی انسان‌هایی بودند که با اعتقاد و ایمان قویی که داشتند سخت‌ترین ایثارها را که همانا ایثار جان بود را برگزیدند.

وی، رسالت رسول بزرگ اسلام(ص) را معلمی عنوان کرد و اظهار داشت: معلمان کردستانی، امروز نمادی از آموزه‌های والای دینی و انسانی در ایران و جهان شده‌اند.

عرفانی‌نسب به روایاتی از رسول بزرگ اسلام که با هدایت یک برده شکرگزاری می‌کردند، افزود: ادهم مظفری و حامد فریدی نماد بارزی از این شکرگذاری رسول‌اند که با دیدن انسانی در حال غرق‌ شدن، نجات آنها را وظیفه انسانی و معلمی خود دانستند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بیان کرد: در طول تاریخ جلوه‌های متعددی از فداکاری معلمان ثبت شده است که ادهم و حامد دو مورد از این جلوه‌های ایثار در تاریخ هستند.

وی آموزش از جان گذشتگی را آخرین آموزه ادهم دانست و اضافه کرد: وظیفه ما به عنوان مسئول، ادای احترام به ساحت مقدس خانواده‌های این دو بزرگوار و امثال آنها است.

عرفانی‌نسب گفت: بعد از گذشت سال‌ها هر کس به نوعی فداکاری این دو اسوه را به قلم و یا تصویر کشیده است که نشان از قدرشناسی و قدردانی مردم به این حرکت انسانی است.

وی تهیه مستندی در این خصوص را بسیار مناسب دانست و افزود: از سوی آموزش و پرورش استان اقدام به ارائه طرحی به سازمان تألیف کتب درسی کشور مبنی بر تحریر داستان این دو اسوه فداکاری در کتاب سال سوم دبستان کرده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در پایان اظهار امیدواری کرد: با ثبت این داستان در کتب درسی، قدمی در راه اشاعه فرهنگ ایثار برداشته و ادای دینی به ایثار بزرگ این دو شهید مکتبی کرده باشیم.

شایان ذکر است؛ ادهم مظفری در روز چهارشنبه آخر سال 76 برای نجات دانش‌آموزش که گرفتار موج خروشان آب شده بود، خود را به آب انداخت که ضمن نجات این دانش‌آموز، جان خود را از دست داد.

انتهای پیام/79018/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول