اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان خبر داد

آمادگی پذیرایی از 4 میلیون زائر در بقاع متبرکه لرستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: اوقاف و امور خیریه این استان آمادگی دارد در ایام نوروز از چهار میلیون زائر بقاع متبرکه پذیرایی کند.

آمادگی پذیرایی از 4 میلیون زائر در بقاع متبرکه لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‎الاسلام مرتضی خاکباز عصر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد اظهار داشت: در نوروز امسال بیش از دو میلیون زائر از بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص استان لرستان بازدید کرده‌اند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود، در نوروز 93 این تعداد به بیش از چهار میلیون برسد که در این راستا تمهیدات لازم برای استقبال از این زائران انجام پذیرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان از آغاز طرح آرامش بهاری از 28 اسفند جاری خبر داد و متذکر شد: این طرح در 42 بقعه و امامزاده شاخص استان لرستان آغاز می‌شود.

خاکباز با اشاره به اینکه خیمه‎های معرفت و زائرسراها را در بقاع متبرکه لرستان راه‎اندازی می‌کنیم، یادآور شد: در بقعه متبرکه احمد پلدختر، بقعه متبرکه محمد و ابوالوفاء کوهدشت روزانه پذیرای 7 هزار زائر هستند که نیاز است، ناجا در بحث امنیت همکاری خوبی داشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان اذعان داشت: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است و امام راحل(ره) نیز بر این امر تأکید داشته‌اند در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های فرهنگ و مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه اجرا می‌کند که از جمله این برنامه‌ها طرح آرامش بهاری است که از 28 اسفند تا 15 فروردین اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: به ‌منظور اجرای این طرح 104 مبلغ دینی به استان لرستان دعوت شده‌اند که این روحانیان و مبلغان دینی طی این مدت در خیمه‌هایی که در قالب طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه راه‌اندازی شده است، استفاده می‌شود.

این مسئول گفت: برنامه قرآن بخوانید، جایزه بگیرد، نقاشی بکشید، جایزه بگیرید، پاسخگویی به سئوالات شرعی، مشاوره در رابطه با وقف و خانواده  و ... از فعالیت‌ها و برنامه‌های این طرح در لرستان است.

خاکباز تأکید کرد: در خرم‌آباد این طرح در امامزاده زیدبن علی و امامزاده عبدالله، در کوهدشت در امامزاده محمد درب‌گنبد و ابوالوفا، در بروجرد در امامزاده جعفر، محمد و ابوالحسن، در دورود در امامزاده زیدبن علی، در ازنا در امامزاده زید و قاسم، در الیگودرز در امامزاده محمدبن حسن و مکان متبرکه حضرت قاسم و سه تن فرسش این طرح اجرا می‌شود.

*سوگواره یاس نبوی در امامزاده‌های لرستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به تقارن ایام فاطمیه با ایام نوروز به اجرای برنامه سوگواره یاس نبوی اشاره و خاطرنشان کرد: از 28 اسفند تا 10 فروردین طرح آرامش بهاری اجرا می‌شود و از 10 فروردین تا 15 فروردین طرح آرامش بهاری رنگ و بوی فاطمی به خود گرفته و سوگواره یاس نبوی در این بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

وی در پایان از اصحاب رسانه به خاطر فعالیت‌های یکساله با این اداره کل تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/85001/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول