اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با مشارکت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور

همایش فرزانگان و فرهیختگان حوزه‌های علمیه استان مرکزی برگزار شد

همایش فرزانگان و فرهیختگان حوزه‌های علمیه استان مرکزی با مشارکت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور با عنوان وارثان هدایت در اراک برگزار شد.

همایش فرزانگان و فرهیختگان حوزه‌های علمیه استان مرکزی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه سراسر کشور بعد از ظهر امروز در این همایش گفت: علما و روحانیت در جاری شدن حیات طیبه در جامعه اسلامی نقش موثری دارند.

حجت‌الاسلام سیدحسن ربانی به نقش مهم روحانیت در بیداری و هدایت مردم تاکید کرد و اظهار داشت: روحانیون نقش مهمی در هدایت، آگاهی بخشی و دعوت مردم به سوی خدا دارند.

وی تصریح کرد: قشر روحانیت و معممین یک شبکه وسیع فرهنگی هستند که در جهت ارتقای دینی مردم در سطوح مختلف مشغول خدمت به دین و مکتب هستند و احترام علما و روحانیون پیشکسوت از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه روحانیت نقش محوری در خاستگاه انقلاب، عقبه نظام و اسلام و شبکه تبلیغ دینی دارد، ادامه داد: روحانیت با تبیین اندیشه‌های دینی نقش موثری در حفظ استقلال کشور، ارتقای امنیت اجتماعی و کاهش و کنترل بزه‌های اجتماعی ایفا می‌کند و باید با همین تناسب از جهت پشتیبانی و حمایت‌های مادی برای آنان برنامه‌ریزی شود.

ربانی با اشاره به اینکه معیشت روحانیت متکی به خیرات مردم، مراجع و منبر و بحث و خطابه است، بیان داشت: روحانیت از نظام به دلایل مختلف برای خود چیزی نخواسته است اما نباید روحانیت از حداقل حقوق شهروندی محروم شود.

وی گفت: در راستای ارائه خدمات حداقلی به قشر روحانی و بهره‌مندی این قشر از حقوق شهروندی و حداقل‌های معیشتی در یک اقدام پسندیده و ارزشمند به دستور مقام معظم رهبری مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور تاسیس شد.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر اینکه خدماتی که به روحانیت ارائه می‌شود، حداقل است و همان حقوق شهروندی است که روحانیت از آن محروم بوده است، افزود: این مرکز از نظر گستره خدمات، به خدمات مادی بسنده نمی‌کند، بلکه در کنار حمایت‌های مادی به روحانیون، آنها را از حمایت‌های معنوی نیز برخوردار می‌سازد.

ربانی اظهار داشت: رویکرد جدید مرکز خدمات حوزه‌های علمیه توجه بیشتر به امور معنوی و عاطفی علما، فضلا و طلاب علوم دینی است و برنامه سرکشی و تجلیل از خدمات معممین در دستور کار قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: همایش وارثان هدایت نیز در همین راستا و به منظور تجلیل و قدردانی از علما و واعظان علوم دینی کشور امسال در 10 استان برگزار شده است.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه انتقال فرهنگ از نسلی به نسل دیگر صورت می‌گیرد،  روحانیون پیشکسوت وارثان فرهنگ دینی از نسل گذشته به نسل جوان هستند.

ربانی با تأکید بر اینکه پیرمُرادان و پیشکسوتان محور وحدت زندگی هستند و نقش وحدت آفرین در خانواده و جامعه ایفا می‌کنند، بیان داشت: تکریم و تعظیم این قشر فرهیخته که جزو سرمایه‌های ارزشمند جامعه محسوب می‌شوند کاری بسیار بزرگ است.

انتهای پیام/87002/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول