اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

از آغاز عملیات اجرایی تا افتتاح بزرگ‌ترین تقاطع غیرهمسطح در قزوین

بزرگ‌ترین تقاطع غیرهمسطح با اعتبار 240 میلیارد ریال و با هدف کاهش حجم بار ترافیک در قزوین به بهره‌برداری رسیده که این پروژه از نظر زمان و حجم کار در کشور بی‌نظیر بوده است.

از آغاز عملیات اجرایی تا افتتاح بزرگ‌ترین تقاطع غیرهمسطح در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، تقاطع غیر همسطح شهید رجایی به عنوان بزرگ‌ترین تقاطع غیرهمسطح شهر قزوین محسوب می‌شود که با اعتبار 24 میلیارد تومان در قزوین به بهره‌برداری رسیده است.

این پروژه با هدف تسهیل در عبور و مرور، کاهش حجم بار ترافیک و روان‌سازی تردد خودروها در مسیرهایی از جمله بلوار آزادگان، نواب شمالی، رزمندگان و معلم افتتاح شده است.

عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح شهید رجایی در مدت 11 ماه به اتمام رسیده که این تقاطع پنج محور اصلی در شهر قزوین را به یکدیگر متصل می‌کند و اصلی‌ترین محور اتصال شرق به غرب این شهر است.

مسعود نصرتی شهردار قزوین در این خصوص می‌گوید: برای افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهید رجایی دو تملک در زمین این پروژه صورت گرفته که بیش از چهار هزار و مترمربع مربوط به تعاونی حوزه علمیه قزوین و بیش از چهار هزار مترمربع دیگر نیز مربوط به سپاه استان قزوین بود که با تملک این زمین‌ها این پروژه در این مسیر افتتاح شده است.

وی بیان کرد: در شهر قزوین احداث 44 تقاطع غیرهمسطح برنامه‌ریزی شده است که افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهید رجایی دوازدهمین تقاطع بوده است و ساخت سایر تقاطع‌ها در دستور کار مجموعه مدیریت شهری پیگیری می‌شود.

شهردار قزوین ابراز داشت: ترافیک امروز یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شهری است و افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهید رجایی تأثیر بسزایی در کاهش حجم بار ترافیک به ویژه در مسیر یاد شده دارد.

نصرتی خاطرنشان کرد: افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهید رجایی یکی از قطعات تکمیل شده توسعه و رشد شهر قزوین بوده است و باید قطعات دیگر این مهم را در کنار یکدیگر قرار داد تا این شهر به نقطه ایده‌آل پیشرفت برسد.

این مسئول اظهار داشت: احداث هر پروژه‌ای موجب اذیت برخی از شهروندان قزوینی می‌شود به همین دلیل در اجرای این پروژه کسبه‌های محلی واقع در تقاطع غیرهمسطح شهید رجایی دچار کاهش کسب درآمد اقتصادی شدند که از صبر و تحمل آنان در افتتاح این پروژه صمیمانه تشکر می‌کنم.

شهردار قزوین یادآور شد: اجرای طرح تقاطع غیرهمسطح شهید رجایی به هیچ عنوان سلیقه‌ای نبوده و طبق طرح‌های بالادستی انجام شده است.

مسعود حق لطفی معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین در خصوص تقاطع غیر همسطح شهید رجایی می‌گوید: این تقاطع به عنوان بزرگترین تقاطع غیر همسطح شهر قزوین با هدف بهبود عبور و مرور و روان‌سازی ترافیک شهری در حدفاصل تقاطع‌های بلوار معلم، آزادگان، رزمندگان و نواب شمالی است که با اعتبار 240 میلیارد ریال توسط شهرداری قزوین برای بهره‌برداری از آن هزینه شده است.

وی بیان کرد: این تقاطع شامل دو دستگاه پل اصلی شرقی و غربی به همراه رمپها و لوپها و یک دستگاه پل جهتی است که در این بین نسبت به احداث چهار دستگاه پل رودخانه‌ای با طول عرشه 180 متر بر روی رودخانه بازار در راستای اجرای رمپ و لوپها اقدام و در مجموع هفت پل به طول 795 متر با ارتفاع هفت متر و عرض متوسط 10 متر احداث شده است.

این مسئول یادآور شد: عملیات احداث این پروژه با 27پایه و 14 کوله، حجم بتن‌ریزی 38 هزار مترمکعب، یک هزار و 900 تن آرماتوربندی، چهارده هزار و متر جدول‌کاری، 80 هزار مترمکعب خاکبرداری و پی کنی، 30 هزار مترمربع قالب‌بندی، 90 هزار مترمکعب خاکریزی و اجرای راکفیل، سطح پیاده‌روسازی پنج هزار مترمربع، حجم خاک مسلح 12 هزار مترمکعب، مساحت رنگ‌آمیزی 12 هزار مترمربع، 20 عدد تعداد شمع‌ها، سطح عرشه هشت هزار متر مربع و بزرگترین دهانه با 23 متر انجام شده است.

حسن سلطان محمدی مدیر نظارت بر پل‌های شهر قزوین در خصوص تقاطع غیر همسطح شهید رجایی می‌گوید: شهرداری قزوین احداث این تقاطع را در راستای بهبود عبور و مرور شهری و همچنین پیرو تکمیل تقاطع‌های غیر همسطح شهر قزوین در اسفند سال 91 در دستور کار خود قرار داده است.

وی بیان کرد: موقعیت تقاطع غیر همسطح شهید رجایی در قسمت شمالی بلوار آزادگان و در محل تقاطع بلوار معلم به صورت روگذر شرقی به غربی با هدف تسهیل ارتباط درون شهری از شرق به غرب و بالعکس انجام شده است.

این مسئول ادامه داد: همچنین با افتتاح تقاطع غیر همسطح شهید رجایی عبور و مرور آسان از طرف بلوار آزادگان به شهرک کوثر و همچنین از این شهرک به میدان مادر و بالعکس انجام شده است.

محمدی ابراز داشت: هدف بلند مدت احداث تقاطع غیر همسطح شهید رجایی تکمیل کمربندی شریانی شرقی به غربی بلوار معلم است که میدان مینودر را به بلوار شهید بابایی و در ادامه به بلوار امام خمینی، شهرک کوثر، بلوار باهنر و شهرک دانش ارتباط می‌دهد.

این مسئول بیان کرد: تقاطع غیر همسطح شهید رجایی کاملترین تقاطع غیرهمسطح اجرا شده در قزوین بوده و دارای چهار لوپ، چهار رمپ و هفت دهانه پل بتنی است که همه هشت ارتباط اصلی را دارا است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح شهید رجایی در مدت 11 ماه با مدیریت معاونت فنی و عمرانی شهرداری قزوین انجام شده که با توجه به حجم گسترده عملیات و حجم معارضین ملکی و تاسیساتی سریعترین پروژه تقاطع غیر همسطح شهید رجایی ایجاد شده در قزوین است که به شهروندان قزوینی خدمات خوبی را در عبور و مرور راحت‌تر ارائه می‌دهد.

سیدمحمد علمی مدیر عامل سازمان عمران شهرداری قزوین در خصوص تقاطع غیر همسطح شهید رجایی می‌گوید: این سازمان از تاریخ شانزدهم آبان ماه سیزده اسفند ماه امسال توسط دو اکیپ اجرایی خود نسبت به اجرای عملیات قیرپاشی و آسفالت تقاطع غیر همسطح شهید رجایی اقدام کرده است.

وی ابراز داشت: تقاطع غیر همسطح شهید رجایی با توجه به دارا بودن دو عرشه شمالی، جنوبی و پل جهتی، دوازده هزار و 866 تن آسفالت اجرا شده است که از این مقدار هشت هزار و 606 تن آسفالت توپکا در روسازی و چهار هزار و 260 تن آسفالت بیندر در زیرسازی استفاده شده است و همچنین در عملیات قیرپاشی 33 تن لایه تک کت و پریمکت مورد استفاده قرار گرفته است.

حسن محمدزاده مدیر پروژه و رابط کارفرمای تقاطع غیر همسطح شهید رجایی در این خصوص می‌گوید: تقاطع یاد شده به لحاظ طراحی در یک موقعیت مکانی مناسب قرار دارد به طوری که فضایی به نسبت کافی برای احداث کامل این تقاطع وجود داشت.

وی ادامه داد: همه حرکت‌ها و مسیرهای لازم ترافیکی با امکان اجرای رمپها و لوپها میسر شده که این خود از ویژگی‌های منحصر به فرد این پروژه است.

این مسئول ابراز داشت: معاونت فنی و عمرانی شهرداری قزوین با پیگیری‌های مستمر همه تلاش خود را در رفع معارضین ملکی و تاسیساتی زیرزمینی بکار گرفت تا روند احداث پروژه با سرعت بالا و بدون وقفه ادامه یابد.

محمدزاده افزود: با مدیریت و برنامه‌ریزی که در پروژه تقاطع غیر همسطح شهید رجایی انجام شده این تقاطع در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/77009/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول