اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با تحویل سال 93 پیش‌بینی می‌شود

حضور بیش از 300 هزار نفر در آرامستان بهشت رضا (ع)

سرپرست سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد گفت: با توجه به همزمانی زمان تحویل سال 93 با روز پنجشنبه آخر سال پیش‌بینی می‌شود بیش از 300 هزار نفر از شهروندان برای زیارت اهل قبور به آرامستان بهشت رضا (ع) مراجعه کنند.

حضور بیش از 300 هزار نفر در آرامستان بهشت رضا (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد، محمد پذیرا اظهار کرد: با توجه به این مهم ایجاد فضایی برای پارک خودرو یکی از الزامات محسوب می‌شود که در این خصوص بالغ بر 95 هزار مترمربع فضا برای این مهم در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این مقدار فضای پارکینگ، دائمی خواهد بود، تصریح کرد: از این مقدار 30 هزار مترمربع آن به مناسبت نوروز 93 آماده‌سازی شده است.

پذیرا ادامه داد: در کنار این اقدام در سطح معابر آرامستان بهشت رضا (ع) نیز به منظور تسهیل مسیریابی شهروندان تابلوهای ترافیکی و معرفی مسیر نصب شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه حجم عظیمی از شهروندان به این 2 آرامستان مراجعه می‌کنند تمهیدات لازم برای باز بودن 24 ساعته آرامستان‌های بهشت رضا(ع) و جوادالائمه (ع) در شب سال تحویل تا صبح اول فروردین ماه 93 پیش‌بینی شده است.

سرپرست سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد بیان کرد: از جمله این تمهیدات می‌توان به تقویت روشنایی این 2 آرامستان و بهسازی سرویس‌های بهداشتی اشاره کرد.

وی افزود: علاوه بر این با هماهنگی اورژانس، سازمان آتش‌نشانی، نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی اکیپ‌های ویژه این نهادها و سازمان‌ها در این روز در بهشت رضا (ع) مشهد حضور خواهند داشت. 

پذیرا ادامه داد: از شهروندان و مراجعین خواهشمندیم در صورتی که قصد حضور در آرامستان‌های سطح شهر را دارند ضمن رعایت مسائل ترافیکی و تردد در ساعات اولیه روز، از مصرف و توزیع مواد غذایی که فاقد بسته‌بندی بهداشتی هستند خودداری نمایند.

وی در خصوص دیگر برنامه‌های آرامستان بهشت رضا (ع) نیز گفت: پخش قرآن در فضای آرامستان، اهدای بسته‌های فرهنگی و اهداء بیش از 20 هزار گلدان گل رز و گلهای آپارتمانی و 5 هزار سبزه عید به شهروندان و مراجعه کنندگان و زائران اهل قبور از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به اقدامات این سازمان در استقبال از بهار 93 ادامه داد: در این راستا بیش از 10 هزار مترمربع از فضای آرامستان بهشت رضا (ع) با استفاده از گیاهان پوششی تزیین می‌شود.

پذیرا بیان کرد: نصب گلدان‌های ثابت به طول 200 متر، کاشت 60 هزار گل فصلی و کاشت گل دائم از جمله گل‌های رز، هفت رنگ و سفید در بهشت رضا (ع) و بهشت جوادالائمه (ع)، کاشت 200 متر مربع گل لاله، هرس 7 هزار درخت سایه‌انداز و غرس 5 هزار و 500 اصله نهال به یادبود شهدا در بهشت رضا (ع) و بهشت جوادالائمه (ع) از دیگر اقدامات سازمان برای استقبال از بهار است.

سرپرست سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد بیان کرد: همچنین 130 چشمه سرویس بهداشتی نیز برای استفاده شهروندان آماده‌سازی، بهسازی و مرمت شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این اقدامات نصب و راه‌اندازی 53 آبسردکن، نگهداری و ترمیم 100 لانه پرندگان، نصب 50 لانه پرندگان جدید بر روی درختان آرامستان و رنگ‌آمیزی بیش از 25 هزار متر طول جداول در بهشت رضا (ع) و بهشت جوادالائمه (ع) و بازپیرایی بلوک‌های آرامستان بهشت رضا (ع) دیگر برنامه‌های سازمان است.

پذیرا همچنین با اشاره به مصادف شدن ایام نوروز با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تصریح کرد: همزمان با روز شهادت بانوی مکرم اسلام حضرت فاطمه (س)، بزرگترین پرچم مشکی مشهد در بهشت رضا (ع) مشهد برافراشته خواهد شد.

انتهای پیام/2202/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول