اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نفر نخست مسابقات کشوری قرآن کریم:

نور قرآن با لطف خداوند در وجودم نهاده شد

نفر نخست مسابقات کشوری قرآن کریم گفت: لطف خداوند بود که نور قرآن و علاقه به آن را در وجودم نهادینه و مرا در راه حفظ قرآن همراهی کرد.

نور قرآن با لطف خداوند در وجودم نهاده شد

عفت دیابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان سمنان، از عشق و  علاقه خود نسبت به انس با قرآن سخن به میان آورد و اظهار کرد: تلاوت قرآن را از 12 سالگی آغاز کردم.

وی ادامه داد: نخستین سوره که در صف مدرسه همه روزه تلاوت می‌کردم، سوره قدر بود اما حفظ قرآن را از سال 83 در جامعة‌القرآن به طور مرتب پیگیری کردم.

نفر نخست مسابقات کشوری قرآن کریم خاطر نشان کرد: اولین چیزی که مرا به سوی حفظ قرآن سوق داد، مطلبی بود که در روزنامه مطالعه کردم؛ در یکی از روستاهای شاهرود پس از 30 سال، اقدام به بازسازی قبرستان شده بود و در این بین، کارگران به پیکری سالم برخوردند و پس از جست‌وجو دریافتند که این فرد حافظ و معلم قرآن بوده است.

دیابی ادامه داد: این مطلب من را به فکر واداشت که خداوند چگونه این پیکر را تاکنون سالم نگه داشته است بنابراین لطف ایشان به انسان‌هایی که زنده‌اند و زندگی می‌کنند چند برابر است و این باعث شد تصمیم به حفظ قرآن بگیرم.

وی تصریح کرد: از سال 83 و به محض آغاز حفظ قرآن در مسابقات قرآنی شرکت کردم و در سال 84 در رشته حفظ پنج جزء مقام سوم را کسب کردم.

نفر نخست مسابقات کشوری قرآن کریم اظهار کرد: همچنین در رشته حفظ 10 جزء سپاه و سال بعد در رشته حفظ 15 جزء مقام سوم را کسب کردم؛ سپس در رشته حفظ 20 جزء که سه سال متوالی در آن شرکت داشتم، مقام‌های دوم و سوم را کسب کردم.

دیابی در خصوص مشوق اصلی خود نیز که در تمام مراحل سخت حفظ و مسابقات وی را پشتیبانی کرده است، گفت: همسرم، مشوق اصلی من برای شرکت در مسابقات و کلاس‌های حفظ قرآن جامعة‌القرآن بوده است.

عفت دیابی در مسابقات نهایی قرآن کریم که به صورت کشوری ویژه خواهران در تهران برگزار شد، مقام اول را کسب کرد.

انتهای پیام/2249/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول