اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری شیراز خبر داد

استقرار دوچرخه در پارکینگ‌های شیراز برای استفاده مسافران

مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری شیراز گفت: در پارکینگ اماکن گردشگری این شهر دوچرخه استقرار می‌یابد که افراد پس از پارک خودرو با آن به گشت‌و‌گذار بپردازند.

استقرار دوچرخه در پارکینگ‌های شیراز برای استفاده مسافران

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی مصلی‌نژاد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ایام نوروز 30 پارکینگ توسط شهرداری و 65 پارکینگ با مشارکت بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شود که حدود 5 هزار واحد پارک را در اختیار شهروندان و مسافران قرار می‌دهد.

وی افزود: اصلاح نرخ تعرفه پارکینگ‌ها در ایجاد رغبت برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در احداث پارکینگ تاثیر گذار بود.

به گفته مصلی‌نژاد، نگهداری پارکینگ‌ها و مواردی مانند روشنایی، زیبایی، فضای داخلی و پرداختی نیروهای شاغل در آن هزینه سنگینی دارد.

مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری شیراز ادامه داد: بهره‌گیری از پارکینگ‌های مکانیزه و استفاده از تکنولوژی‌های نوین از قبیل پارکینگ هوشمند، چند سالی است که در شیراز آغاز شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر هشت پارکینگ مکانیزه در مجاورت هتل هما و دو پارکینگ مکانیزه در خیابان 9 دی خدمات می‌دهند که در نوروز دو مورد دیگر نیز به پارکینگ‌های 9 دی افزوده می‌شود.

مصلی‌نژاد خاطرنشان کرد: یک پارکینگ از نوع پازلی در حوزه معاونت مالی اداری شهرداری شیراز در دست راه‌اندازی است.

مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری شیراز بیان کرد: در صورتی که برخی اصلاحات در پارکینگ‌های مکانیزه انجام شود قابلیت استفاده در فضای پارکینگ طبقاتی را دارد.

این مسئول با اشاره به این که ترکیب پارکینگ پازلی با طبقاتی ظرفیت استفاده فضا را دو برابر می‌کند، ابراز داشت: در این زمینه با همکاری علوم پزشکی، احداث یک پارکینگ ترکیبی در جوار بیمارستان حافظ در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: 12 پارکینگ در اطراف حرم احمد بن موسی(ع) پیش‌بینی شده که بیش از یکهزار و 500 واحد ظرفیت پارک دارند.

مصلی‌نژاد گفت: در خیابان 9 دی علاوه بر چهار پارکینگ مکانیزه، سه پارکینگ روباز نیز پیش‌بینی شده و دو پارکینگ نیز با 160 واحد پارک در مقابل مدرسه خان آماده می‌شود.

انتهای پیام/2448/ل30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول