اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

نوروز؛ میراث مشترک کشورهای آسیای مرکزی، افغانستان و شبه قاره/9

عضو سنای افغانستان: برگزاری جشن نوروز باعث نزدیکی کشورهای منطقه می‎شود

عضو مجلس سنای افغانستان با اشاره به برگزاری جشن نوروز در این کشور اظهار داشت که این جشن می‎تواند گام مثبتی برای نزدیکی کشورهای منطقه باشد.

عضو سنای افغانستان: برگزاری جشن نوروز باعث نزدیکی کشورهای منطقه می‎شود

«محی‎الدین منصف» عضو مجلس سنای افغانستان در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، گفت که برگزاری جشن نوروز باعث افزایش و تحکیم روابط بین کشورهای منطقه می‎شود.

منصف افزود: جشن نوروز که یکی از جشن‎های باستان در کشورهای منطقه است، می‎تواند یکی از موثرترین راه‎ها برای همبستگی دول منطقه به شمار رود.

به باور وی، ملاقات بین مقام‎های کشورهای منطقه در این جشن زمینه دوستی و استحکام روابط را میان آنها فراهم می‎کند. از سویی دیگر مقام‎های این کشورها در این دیدارها می‎توانند مشکلات یکدیگر را از نزدیک دیده و در راستای حل آنان با یکدیگر همکاری کنند.

این عضو مجلس سنای افغانستان گفت یکی از دستاوردهای مهم برگزاری این جشن را می‎توان در بخش همکاری‎های فرهنگی کشورهای منطقه‎ای جستجو کرد.

وی تأکید کرد مقام‎های کشورهای منطقه که قرار است در جشن نوروز به افغانستان سفر ‎کنند، بایستی مشکلات و ضرورت‎های ملت و دولت این کشور را درک کرده و در بخش‎های مختلف با آن‎ها همکاری کنند.

به اعتقاد وی، همکاری‎های فرهنگی کشورهای منطقه می‎تواند موثرتر از دیگر همکاری‎ها باشد، زیرا این همکاری در بعد فرهنگ مشترک در منطقه است.

برگزاری جشن نوروز در افغانستان یک دستاورد بزرگ است

منصف در ادامه سخنان خود به برگزاری این جشن باستانی در سرزمین افغانستان اشاره کرد و گفت که با توجه به وضعیت امنیتی در این کشور می‎توان برگزاری آن را یک دستاورد خواند.

وی افزود: برخی مناطق افغانستان هم‎اکنون در معرض ناامنی جدی قرار دارند و به همین دلیل این کشور را می‎توان از کشورهای ناامن منطقه تلقی کرد.

به باور وی، دولت افغانستان با به عهده گرفتن جشن نوروز در این کشور نشان داد که ناامنی دیگر نمی‎تواند سبب به تعویق افتادن پیشرفت‎های فرهنگی در این کشور شود.

منصف در ادامه سخنان خود به چگونگی برگزاری جشن نوروز و آمادگی‎های لازم برای آن اشاره کرد و گفت: امیدواریم با توجه به شرایط موجود، این مراسم به بهترین نحو برگزار شود.

به گفته این عضو مجلس سنای افغانستان، آمادگی‎ها از چندی به این سو از سوی اداره‎های مختلف دولتی این کشور برای برگزاری جشن نوروز گرفته شده است.

قرار است جشن نوروز امسال در غرب «کابل» مرکز افغانستان برگزار شده و اکثر مقام‎های کشورهای خارجی در این جشن شرکت کنند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول