اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان مرکز گلستان هشدار داد

برخورد قانونی با اخلال‎گران نظم عمومی چهارشنبه آخر سال

دادستان مرکز گلستان گفت: با متخلفان و اخلال‎گران نظم عمومی چهارشنبه آخر سال، برخورد قانونی می‎شود.

برخورد قانونی با اخلال‎گران نظم عمومی چهارشنبه آخر سال

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، عباس پوریانی چهارشنبه آخر سال را رسم و سنت چندین هزار ساله ایرانیان دانست و اظهار داشت: متاسفانه در سال‎های اخیر افرادی سودجو با سوءاستفاده از نشاط و شادی‎های سالم مردم، دست به اقدامات مخاطره‎آمیز با استفاده از مواد محترقه، منفجره و آتش‎زا می‎زنند که این امر موجب مزاحمت برای شهروندان و ترس و وحشت آنان می‎شود.

وی افزود: متاسفانه عده‌ای با راه‎اندازی چهارشنبه‎سوزی در روزهای پایانی سال که همه به فکر تحویل سال نو هستند این امر را موجب می‎شوند تا نیروهای مدیریت شهری، پلیس، دستگاه قضایی در آماده‎باش کامل به سر برند.

دادستان مرکز استان گلستان گفت: توصیه ما به افرادی که با ایجاد سر و صدای ناهنجار و مهیب شادکامی خود را به تلخ کامی دیگران تبدیل می‎کنند این است که از رفتارهای ناشایست و برهم زننده نظم و آسایش عمومی خودداری کنند و در صورت تکرار و مشاهده اینگونه تحرکات، پلیس و دستگاه قضایی برخورد قاطعانه با آنان را در دستور کار خود خواهند داشت.

وی با استناد به مواد 618، 619، 620 قانون مجازات اسلامی هرگونه اخلال در نظم عمومی و برهم زدن آرامش و امنیت مردم را جرم دانست و گفت: دستگاه قضایی برخورد جدی و قانونی با اینگونه افراد خواهد داشت.

پوریانی استفاده از ظرفیت صدا و سیمای استان گلستان در خصوص اعلام هشدارهای لازم به خانواده‎ها را یکی از اقدامات مهم و اساسی در پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار در چهارشنبه آخر سال عنوان کرد و افزود: والدین در این ایام توجه بیشتری نسبت به رفتارها و رفت و آمدهای فرزندان خود داشته باشند تا شاهد حوادث ناگوار برای آنان در روزهای پایانی سال نباشیم.

وی از استقرار قاضی کشیک در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خبر داد و گفت: افرادی که توسط نیروی انتظامی بر اساس ماده 21 آیین دادرسی دادگاه‎های عمومی و انقلاب در امور کیفری در جرائم مشهود به دادسرا معرفی می‎شوند رسیدگی لازم و سریع انجام و احکام لازم نیز صادر می‎شود.

پوریانی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی با شادمانی چهارشنبه آخر سال مردم مخالف نیست، اظهار کرد: برگزاری اینگونه مراسم باید مانند گذشته در سطح خانواده‎ها و محلات رواج یابد و این اقدام نیز نیاز به فرهنگ‎سازی دارد و تنها باید به شکل صحیح و پسندیده آن اجرا شود.

انتهای پیام/2307/س/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول