اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین خبر داد

آغاز احداث کمربند سبز در تصفیه‌خانه فاضلاب قزوین

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین از آغاز احداث کمربند سبز تصفیه‌خانه فاضلاب شهر قزوین خبر داد.

آغاز احداث کمربند سبز در تصفیه‌خانه فاضلاب قزوین

احمد هجران‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: در پی بازدید استاندار قزوین از تصفیه‌خانه فاضلاب شهر قزوین و دستور وی برای ایجاد فضای سبز و درختکاری در این محل، کار احداث کمربند سبز در این منطقه آغاز شد.

هجران‌فر ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع یاد شده، انجام این کار با کاشت 500 اصله نهال در هفته درختکاری آغاز شد.

مدیرعامل آبفای قزوین از ایجاد و گسترش فضای سبز در تصفیه‌خانه فاضلاب شهر قزوین به عنوان یکی از برنامه‌های آینده شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین یاد و بر نقش و تأثیر آن در تلطیف محیط و کاهش آلودگی هوا تأکید کرد.

وی با اشاره به برخورداری جمعیتی شامل 60 درصد مردم شهر قزوین از خدمات جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب در حال حاضر اظهار کرد: کل شبکه فاضلاب این شهر باید 750 کیلومتر باشد که تاکنون حدود 450 کیلومتر از آن به اجرا در آمده است.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین مجهز بودن این تصفیه‌خانه به سامانه پایش لحظه‌ای پساب را از ویژگی‌های مثبت آن عنوان و بیان کرد: تصفیه‌خانه یاد شده در 12 کیلومتری شهر قزوین و در بخش غربی جاده بویین زهرا قرار گرفته و 165 هکتار مساحت دارد.

هجران‌فر با بیان اینکه فرآیند کار تصفیه‌خانه فاضلاب شهر قزوین برکه تثبیت فاضلاب است و پساب حاصل از این تصفیه‌خانه در حوزه کشاورزی به مصرف می‌رسد، اذعان کرد: در جریان بازدید استاندار قزوین با توجه به تأکید وی بر افزایش حداکثری بازدهی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در استان و در نتیجه رعایت چرخه آب و بهره‌مندی بخش کشاورزی از پساب این تصفیه‌خانه‌ها، با تشکیل کمیته‌ای شامل نمایندگانی از استانداری، اداره کل حفاظت از محیط زیست، شرکت‌های آبفا و شرکت آب منطقه‌ای اقدامات مورد نیاز برای استفاده برنامه‌ریزی شده از پساب به انجام برسد.

انتهای پیام/77011/ب20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول