اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول آتش‌نشانی فیروزکوه:

آثار زیان‌بار بازی با مواد محترقه در مدارس یادآوری شود

مسئول آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فیروزکوه گفت: آثار زیان‌بار بازی با مواد محترقه در مدارس و جامعه به کودکان و نوجوانان یادآوری شود.

آثار زیان‌بار بازی با مواد محترقه در مدارس یادآوری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فیروزکوه، علی‌اکبر مومنی در خصوص آخرین چهارشنبه سال اظهار داشت: از مسئولان آموزش و پرورش به ویژه مدیران و والدین درخواست می‌شود تا آثار زیان‌بار بازی با مواد محترقه را به کودکان و نوجوانان یادآوری کرده و آنان را از کارهای خطرآفرین دور سازند.

وی بیان داشت: پرتاب مواد آتش‌زا مانند فشفشه، موشک، نارنجک کپسولی و . . . روی درخت‌ها و پشت بام منازل و خودروها و بالکن منازل از عوامل عمده بروز آتش‌سوزی است؛ بنابراین شایسته است کودکان را به طور جدی از این کار منع کنیم.

مسئول آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فیروزکوه به صاحبان فروشگاه مسئول آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فیروزکوه های مواد شیمیایی و خصوصا رنگ‌فروشی‌ها هشدار داد تا  از فروش هرگونه مواد شیمیایی و آتش‌زا و مشتقات سازنده رنگ به کودکان و نوجوانان خودداری کنند.

مومنی توصیه کرد: از ریختن مواد زودسوز مانند بنزین، نفت، تینر و ... به طور مستقیم بر روی آتش خودداری شود و از انداختن ظروف تحت فشار مانند اسپری حشره‌کش، خوشبوکننده‌ها و نظایر آن در درون آتش باید خودداری و از ساخت مواد محترقه با حساسیت بالا اجتناب کرد.

وی با تاکید بر اجتناب از نگهداری مواد منفجره در منازل مسکونی و مکان‌های تجاری، به والدین توصیه اکید کرد: کنترل لازم در خصوص خرید و نگهداری مواد منفجره محترقه توسط نوجوانان و کودکان خود داشته باشید؛ چه بسا نگهداری این‌گونه مواد و استفاده از آنها بسیار خطرناک بوده و حوادث جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

مسئول آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فیروزکوه خاطرنشان کرد: باید یک کپسول خاموش‌کننده آتش‌نشانی پودری در نزدیک محوطه آتش آماده تا در صورت لزوم از آن استفاده شود و حتما قبل از ترک محل از خاموش بودن آتش مطمئن شویم.

مومنی تاکید کرد: استفاده از وسایل و مواد محترقه و دست‌ساز در چهارشنبه آخر سال باعث رسیدن آسیب‌های جبران‌ناپذیر و حتی نابینایی می‌شود و پرتاب مواد منفجره در جشن‌ها و محل‌های پرجمعیت موجب بروز خسارت جبران‌ناپذیری خواهد شد؛ بنابراین باید از انجام این کارها خودداری کرد.

مسئول آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فیروزکوه گفت: مردم باید در صورت بروز هرگونه حریق یا حادثه، ضمن حفظ خونسردی، در اسرع وقت با تلفن 125 ستاد آتش‌نشانی تماس گرفته و مراتب را با ذکر نوع حادثه و نشانی دقیق اطلاع دهند.

انتهای پیام/2568/ذ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول