اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین خبر داد

تکمیل طرح اضطراری آبرسانی به آبیک تا پایان اردیبهشت 93

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین از تکمیل طرح اضطراری آبرسانی به شهر آبیک تا پایان اردیبهشت ماه 93 خبر داد.

تکمیل طرح اضطراری آبرسانی به آبیک تا پایان اردیبهشت 93

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احمد هجرانفر عصر امروز در دیدار با فرماندار آبیک اظهار کرد: با توجه به کمبود آب در شهر آبیک و با وجود محدودیت‌های شدید مالی، طرح اضطراری تکمیل آبرسانی به این شهر یکی از سه طرح مهم این شرکت است.

وی افزود: بهره‌برداری از سه حلقه چاه جدید در آبیک و تکمیل خطوط انتقال این چاه‌ها از جمله اقدامات شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین است که تا پایان اردیبهشت سال آینده تکمیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین ادامه داد: یکی از اقدامات ضروری، افزایش قطر و اصلاح خطوط انتقال جمع‌آوری چاه‌های آب شرب شهر آبیک است که در دستور کار اجرایی شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارد.

هجرانفر در خصوص طرح‌های میان مدت تأمین آب شرب شهر آبیک نیز عنوان کرد: با توجه به کمبود آب شرب استحصالی از منابع زیرزمینی، کار برداشت آب از بند انحرافی زیاران به منظور تأمین آب شرب در دستور کار مجموعه شرکت آب منطقه‌ای قزوین قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین تصریح کرد: در آینده نیز با توجه به ادامه خشکسالی‌های اخیر، طرح انتقال آب از سد طالقان باید بررسی و با تأمین منابع مالی آن از سوی شرکت آب منطقه‌ای اجرایی شود.

وی محدودیت‌های مالی را یکی از بزرگ‌ترین موانع سرعت بخشیدن به طرح‌ها دانست و بیان کرد: کمبود آب در شهر آبیک نسبت به دیگر شهرهای استان قزوین بیشتر احساس می‌شود و رضایت مردم همواره در اولویت و دستور کار شرکت آب و فاضلاب قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین ظرفیت فعلی مخازن احداث شده در این شهر را 20 هزار متر مکعب عنوان و بیان کرد: این در حالی است که پیش از انقلاب آب این شهر از طریق سه باب آب انبار سنتی تأمین می‌شد.

هجرانفر خاطرنشان کرد: آب تولیدی برای استفاده مردم شهر آبیک از طریق هشت حلقه چاه فعال با میانگین آبدهی 210 لیتر در ثانیه تأمین و وارد این مخازن می‌شود.

انتهای پیام/77011/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول