اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی قزوین خبر داد

تجهیز 72 گشت راهداری قزوین به جی.پی.اس

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین از تجهیز 72 گشت راهداری این استان به دستگاه جی.پی.اس به مناسبت ایام نوروز خبر داد.

تجهیز 72 گشت راهداری قزوین به جی.پی.اس

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جواد حق‌لطفی عصر امروز در نشست با خبرنگاران استان قزوین اظهار کرد: از سوم اسفندماه مجموعه اقداماتی به منظور ایمن‌سازی محورهای ارتباطی استان قزوین برای نوروز 93 آغاز شد و از آنجا که بر اساس دستور وزارت راه و شهرسازی باید این اقدامات با هدف جلوگیری از افزایش ترافیک در این محورها تا 25 اسفند ماه به پایان می‌رسید، روز گذشته نسبت به اتمام عملیات یاد شده اقدام شد.

وی افزود: برای نخستین بار 72 مورد از گشت‌های راهداری استان مجهز به ردیاب یا جی.پی.اس شده است تا کارکنان بتوانند در مواقع بروز تصادف با ردیابی موقعیت مکانی گشت‌ها، آنها را در مدت زمان کمتری به محل حادثه اعزام کنند.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی قزوین عنوان کرد: در راستای ایمن‌سازی راه‌های استان قزوین نیز خط‌کشی 389 کیلومتر از راه‌های اصلی شریانی با اولویت خط‌کشی آزادراه‌ها و گردنه‌ها به انجام رسید.

*خدمات رسانی 5 گروه امدادی و تعمیرات در راه‌های استان قزوین

حق لطفی تصریح کرد: همچنین پنج گروه امدادی و تعمیرات استان در طول سفرهای نوروزی مردم آماده خدمت هستند که خدمات‌رسانی آنها با اولویت محورهای پرتردد قزوین به ویژه محورهای قزوین ـ زنجان، قزوین ـ تهران و قزوین ـ رشت صورت می‌گیرد.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین به لکه‌گیری راه‌های اصلی و فرعی استان اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به قرار داشتن فصل زمستان پیش از ایام نوروز، دشواری عملیات لکه‌گیری و همچنین محدودیت کارخانه‌ها در تولید آسفالت، عملیات لکه‌گیری و چاله‌پرکنی با به‌کارگیری یک هزار و 280 تن آسفالت به انجام رسید.

وی عنوان کرد: در سال جاری برای نخستین بار به منظور ایمن‌سازی تقاطع‌ها یا دماغه‌ها، 171 عدد بشکه ایمنی در آزادراه‌های استان قزوین جاگذاری شد تا علاوه بر هشدار دادن به رانندگان وسایل نقلیه، در صورت وقوع تصادف، ضربه و خسارت ناشی از آن را کاهش دهد.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین اضافه کرد: در راستای ایمن‌سازی تقاطع‌ها، تعداد 8 هزار و 200 بازتاب و میخ چشم گربه‌ای در طول راه‌های استان نصب و تعداد 166 عدد سرعت‌کاه در تعداد زیادی از تقاطع‌ها و ورودی‌ها و خروجی‌ها رنگ‌آمیزی شد.

حق‌لطفی عنوان کرد: در سال 85 تعداد نقاط حادثه‌خیز در راه‌های استان قزوین 33 مورد بود که در حال حاضر به حدود 10 نقطه رسیده و مابقی رفع شده است اما آمار این نقاط نیازمند به‌روزرسانی است و باید در دوره‌های مختلف نسبت به شناسایی و رفع آن اقدام شود.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین یادآور شد: شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز، تعریض محورها و ارتقای ضرایب ایمنی منجر به کاهش تلفات ناشی از تصادفات شد؛ به طوری که استان قزوین هفت سال پیاپی در کاهش تصادفات روند کاهشی داشته و رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

وی، خدمات‌رسانی 324 نفر راهدار در قالب 27 گروه در 24 باب راهدارخانه، به کارگیری 219 دستگاه ماشین آلات راهداری، بازسازی 7 هزار و 599 متر گاردریل و همچنین 4 هزار و 280 عدد انواع تابلو و علائم جدید شامل علائم انتظامی، هشدار دهنده، اطلاعاتی و اخباری را از دیگر اقدامات نوروزی حوزه مدیریتی خود برشمرد.

انتهای پیام/77011/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول