اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی قزوین خبر داد

افزایش ضریب ایمنی محورهای ارتباطی قزوین

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی قزوین اقدامات انجام شده برای افزایش ضریب ایمنی محورهای ارتباطی این استان در سفرهای نوروزی را تشریح کرد.

افزایش ضریب ایمنی محورهای ارتباطی قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جواد حق‌لطفی بعد از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران استان قزوین اظهار کرد: از سوم اسفندماه مجموعه اقداماتی به منظور ایمن‌سازی محورهای ارتباطی استان برای نوروز 93 آغاز شد و از آنجا که بر اساس دستور وزارت راه و شهرسازی باید این اقدامات با هدف جلوگیری از افزایش ترافیک در این محورها تا 25 اسفندماه به پایان می‌رسید، روز گذشته نسبت به اتمام عملیات یاد شده اقدام شد.

*تردد بیش از 500 هزار دستگاه وسیله نقلیه در نوروز

وی با بیان اینکه ترافیک راه‌های استان در طول روزهای عادی ناشی از تردد 200 هزار دستگاه وسیله نقلیه است، افزود: با توجه به اینکه بزرگترین عملیات و مانور ترافیکی کشور در نوروز به وقوع می‌پیوندد، این آمار در نوروز و دیگر روزهای پر ترافیک به 500 تا 600 هزار دستگاه می‌رسد که این آمار فقط مربوط به راه‌های اصلی است و بدون در نظر گرفتن تردد وسایل نقلیه در راه‌های فرعی و روستایی اعلام می‌شود.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی قزوین ادامه داد: با افزایش تقاضای سفر در ایام نوروز به منظور مدیریت این حجم از ترافیک و ارتقای ضریب ایمنی راه‌ها، مجموعه عملیات نوروزی اداره راهداری با استفاده از ماشین‌آلات و نیروی انسانی در دستور کار قرار گرفت.

حق‌لطفی با بیان اینکه طی این عملیات 324 نفر راهدار با استقرار در 24 باب راهدارخانه در سطح راه‌های استان برای اجرای طرح نوروزی خدمت می‌کنند، عنوان کرد: این تعداد راهدار در 27 گروه دسته‌بندی شده‌اند و در این طرح از 219 دستگاه ماشین‌آلات راهداری استفاده می‌شود.

*بازسازی بیش از 7000 کیلومتر گاردریل

وی اضافه کرد: طی اجرای عملیات ایمن‌سازی راه‌های استان برای نوروز 93، بازسازی 7 هزار و 599 متر از گاردریلی که بر اثر وقوع تصادف تخریب شده و خسارت دیده بود، صورت گرفت.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی قزوین یادآور شد: البته باید در نظر داشت که بازسازی گاردریل یک عملیات روزانه است و در مواردی پس از گذشت مدت کوتاهی از تعمیر آنها ممکن است دوباره بر اثر تصادف آسیب ببیند.

حق‌لطفی اذعان کرد: همچنین در این مدت با شناسایی نقاط حادثه‌خیز یا پراهمیت در طول راه‌های حوزه استحفاظی 4 هزار و 280 عدد انواع تابلو و علائم جدید شامل علایم انتظامی، هشداردهنده، اطلاعاتی و اخباری در این راه‌ها نصب شد.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی قزوین خاطرنشان کرد: در شناسایی نقاط حادثه خیز از توان کارشناسی مجموعه پلیس راه استان قزوین استفاده شده است؛ چراکه معمولا بازدید از راه‌ها، شناسایی نقاط و اقدامات مورد نیاز برای رفع یا کاهش حوادث در آن با حضور اداره راهداری، پلیس راه و سازمان حمل و نقل و پایانه ها صورت می‌گیرد.

وی لکه‌گیری راه‌های اصلی و فرعی استان، خاک‌ریزی دهانه پل‌های محورهای ارتباطی، نصب بازتاب و چشم گربه‌ای، شست‌وشوی تابلوها و علایم ایمنی، رنگ آمیزی سرعت‌کاه، جاگذاری بشکه‌های ایمنی و همچنین تجهیز تعدادی از گشت‌های راهداری به ردیاب یا GPS را از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت برشمرد.

انتهای پیام/77011/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول