اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید خبر داد

جمع‌آوری و انتشار موضوعی خاطرات و زندگی‌نامه شهدا در 16 استان

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در سطح استانی خلاصه‌ای از زندگی‌نامه و خاطرات شهدا را به صورت موضوعی جمع‌آوری کرده و در قالب کتاب انتشار داده‌ایم که از 16 استان حدود 16 کتاب منتشر شده است.

جمع‌آوری و انتشار موضوعی خاطرات و زندگی‌نامه شهدا در 16 استان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سیدمحمد شهیدی عصر امروز در دیدار خانواده شهید موحدی در مشهد اظهار داشت: در زمان جنگ تحمیلی حساسیتی که شهدا نسبت به انقلاب و میهن اسلامی داشتند در خور توجه بود که این حساسیت‌ها را می‌توان در وصیت‌نامه‌های این عزیزان دید.

معاون رئیس‌ جمهور با اشاره به خدماتی که پدر شهید موحدی در سال‌های قبل و نیز بعد از انقلاب انجام داده‌اند، ادامه داد: پدر این شهید بزرگوار در زمان امام راحل به عنوان نماینده امام در شهربانی سابق و در زمان مقام معظم رهبری به عنوان رئیس عقیدتی سیاسی کل نیروهای مسلح خدماتی را به نظام و انقلاب ارائه دادند که با درخواست خود ایشان و بنا به دلایل شخصی از این سمت استعفا دادند.

وی با اشاره به ابعاد اخلاقی و رفتاری و مدیریت این پدر بزرگوار افزود: در آن زمان بنده در سمت قائم‌مقام ایشان ارائه خدمت می‌کردم که با آمدنم به بنیاد شهید و امور ایثارگران ارادت بنده به عنوان مدیر ایشان دوچندان شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این نکته که اگر نظام هست و اگر آرامشی داریم مدیون شهدا و خانواده‌های این عزیزان است، افزود: این پدر بزرگوار برای انقلاب و انقلابیون کاملاً شناخته شده و از بزرگوارانی است که مورد لطف امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری بوده و هستند.

شهیدی افزود: بنده در زمان شهادت پسر بزرگوار آقای موحدی مأمور خبر رساندن به این خانواده بودم که پس از ابلاغ خبر به ایشان، هم پدر و هم همسر ایشان با شنیدن این خبر از استقامتی مثال‌زدنی برخوردار بودند که برای بنده جالب بود.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به انتصاب رشیدیان به عنوان استاندار خراسان رضوی افزود: با توجه به سوابق اجرایی، در جلسه هیئت دولت برای انتصاب آقای رشیدیان هیچ رأی منفی اخذ نشد و تمامی رأی‌ها برای انتصابشان مثبت بود که این نشان‌دهنده این است که ایشان شخصیتی مناسب و خوب برای این سمت هستند که امیدواریم ان‌شاءالله به زائرین و مجاورین امام هشتم(ع) خدمت ارائه دهند.

شهیدی خاطرنشان کرد: در سطح استانی و در حوزه معاونت پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، خلاصه‌ای از زندگی‌نامه و خاطرات شهدا را به صورت موضوعی جمع‌آوری کرده و در قالب کتاب انتشار داده‌ایم که از 16 استان حدود 16 کتاب منتشر شده، همچنین وصیت نامه‌های شهدا را نیز به صورت موضوعی در آوردیم که حدود 14 جلد چاپ شده و در حال ادامه دادن این موضوع هستیم.

پدر شهید موحدی نیز در این دیدار با اشاره به خصوصیات شهید بزرگوار بیان کرد: ایشان در هنگام اعزام به جبهه با وجود داشتن فرزند هشت ماهه، فرزند خود را نبوسیدند که مبادا محبت فرزند در دلشان مانع رفتن به جبهه شود.

حجت‌الاسلام محمدمهدی موحدی افزود: این شهید بزرگوار هم طلبه و هم در دانشگاه مشغول به تحصیل بود و مدتی معاون تبلیغات سپاه پاسداران در تهران بودند، پس از مدتی به بنده مراجعه و اجازه رفتن به جبهه خواستند که بنده به اتفاق ایشان به خدمت امام راحل(ره) رسیده و امام به ایشان فرمودند که به خدمت کردن به پدر برسید اگر کارهای پدر تمام شد با اجازه ایشان به جبهه بروید که با توجه به فرمایش امام راحل(ره) این شهید بزرگوار مشغول خدمت به بنده شدند و پس از مدتی با اجازه من به جبهه اعزام شده و به درجه رفیع شهادت رسیدند.

انتهای پیام/2202/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول