اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

ایندیپندنت: هواپیمای مالزی احتمالا به سمت پایگاه طالبان در افغانستان پرواز کرده است

روزنامه ایندیپندنت در گزارشی مدعی شد که هواپیمای مالزی احتمالا به سمت پایگاهی تحت قلمرو طالبان در مرز افغانستان با پاکستان پرواز کرده است.

ایندیپندنت: هواپیمای مالزی احتمالا به سمت پایگاه طالبان در افغانستان پرواز کرده است

 به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه ایندیپندنت در گزارشی نوشت، با توجه به این گفته مقامات مالزی که سیستم‌های فرستنده هواپیما قبل از ناپدید شدن و قبل از دریافت آخرین پیام از کابین هواپیما خاموش شده است هواپیمای بوئینگ 777 مالزی ایرلاینز ممکن است عمدا به سمت مناطق تحت قلمروی طالبان و پایگاهی در مرز افغانستان پرواز کرده باشد.

ایندیپندنت گزارش داد که سیگنال‌های ماهواره‌ای از روی زمین نیز می‌توانسته ارسال شده باشد.

براساس این گزارش، 8 روز بعد از ناپدید شدن این هواپیما ایندیپندنت مطلع شد که مقامات مالزی به دنبال کسب مجوز دیپلماتیک برای بررسی این تئوری هستند که هواپیما به یکی از پایگاههای طالبان در افغانستان در مرز پاکستان رفته است.

بنابر آخرین اطلاعات به دست آمده، فاش شده است که قبل از آخرین پیام دریافتی مرکز کنترل از کابین خلبان، یک نفر در هواپیما سیستمهای ارسال گزارش و شناسایی هواپیما(ACARS) را غیرفعال کرده است.

حدود 14 دقیقه بعد نیز سیستم فرستنده هواپیما، که آن را با رادارهای  غیرنظامی مرتبط می‌کند، عمدا خاموش شده است.

امروز احمد جوهری یحیی رییس شرکت هوایی مالزی تایید کرد آخرین کلمات مخابره شده از هواپیما یعنی «بسیار خوب، شب به‌خیر» را کمک خلبان «فریق عبدالحمید» به زبان آورده است.

زمان گفتن این کلمات به تقویت این فرضیه انجامیده که خلبان و کمک خلبان در ناپدید شدن هواپیما نقش داشته‌ باشند. سیستم ACARS بین ساعت 1:07 و 1:37 به وقت محلی خاموش شده است و آخرین مکالمه با برج مراقبت در ساعت 1:19بوده است.

 در حال حاضر عملیات جستجو با حضور بیش از 40 کشتی، 50 هواپیما و بالگرد از 14 کشور جهان ادامه دارد. مقامات مالزیایی یک کریدور شمالی و جنوبی را شناسایی کرده و در حال حاضر تیمهای جست‌وجو مشغول جست‌وجو در این مناطق هستند. این کریدورها کشورهایی نظیر افغانستان، پاکستان و کشورهای آسیا مرکزی را در یک سمت و اقیانوس هند را در قسمت دیگر شامل می‌شود.

2 روز پیش بعد از کنفرانس خبری نجیب رزاق نخست وزیر مالزی و اظهاراتش مبنی بر اینکه سیستم فرستنده هواپیما عمدا خاموش شده است پلیس مالزی تمرکز خود را مجددا بر روی هویت و سابقه خدمه پرواز و مسافران تغییر داد. بلافاصله پس از اظهارات رزاق پلیس مالزی برای تفتیش و بازرسی به منزل خلبان این هواپیما هجوم برد.

پرواز 370 خطوط هوایی مالزی 17 اسفند مدتی بعد از خروج از کوالالامپور و در حالی که یک دقیقه از ورودش به آسمان ویتنام می‌گذشت، از صفحه رادارها محو شد. این هواپیما راهی پکن بود، اما مقامات مالزیایی می‌گویند پیش از آنکه این هواپیما ناپدید شود، مسیر حرکت خود را تغییر داده و به سمت مبدا بازگشته است.

انتهای پیام/ص

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول